Modelling of the impact of local effects on fuel-cladding interaction during power ramp
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F14%3A%230001654" target="_blank" >RIV/46356088:_____/14:#0001654 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/ICONE22-30807" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/ICONE22-30807</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/ICONE22-30807" target="_blank" >10.1115/ICONE22-30807</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of the impact of local effects on fuel-cladding interaction during power ramp
Popis výsledku v původním jazyce
The power increase rate of the reactor is often derived using the fuel performance code. Too restrictive rates are not desirable since they lead to the loss of production. On the other hand fast increase or not well controlled axial power oscillation mayresult in the rod failure due to pellet-cladding interaction. Most of the currently used fuel performance codes treat the stack of the fuel pellets using a simplified ?1.5D? approach where individual pellets are not distinguished and the fuel stack is taken to be symmetrical. In reality, several effects must be taken into account when more accurate description is required. These local effects include contact at pellet-pellet interface, fuel pellet cracking under thermal stress, fabrication defects pellets or azimuthal asymmetry in the heat generation or heat transfer conditions due to rod bowing or presence of control rods. Detailed models of the local phenomena are therefore being developed at ÚJV Řež using the ABAQUS 6.12 code and us
Název v anglickém jazyce
Modelling of the impact of local effects on fuel-cladding interaction during power ramp
Popis výsledku anglicky
The power increase rate of the reactor is often derived using the fuel performance code. Too restrictive rates are not desirable since they lead to the loss of production. On the other hand fast increase or not well controlled axial power oscillation mayresult in the rod failure due to pellet-cladding interaction. Most of the currently used fuel performance codes treat the stack of the fuel pellets using a simplified ?1.5D? approach where individual pellets are not distinguished and the fuel stack is taken to be symmetrical. In reality, several effects must be taken into account when more accurate description is required. These local effects include contact at pellet-pellet interface, fuel pellet cracking under thermal stress, fabrication defects pellets or azimuthal asymmetry in the heat generation or heat transfer conditions due to rod bowing or presence of control rods. Detailed models of the local phenomena are therefore being developed at ÚJV Řež using the ABAQUS 6.12 code and us
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JF - Jaderná energetika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2014 22nd International Conference on Nuclear Engineering Volume 1
ISBN
978-0-7918-4589-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
ASME
Místo vydání
New York, USA
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—