Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Funkční hybridní užitkové vozidlo kompatibilní s nástavbami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F22%3AN0000032" target="_blank" >RIV/46356088:_____/22:N0000032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Funkční hybridní užitkové vozidlo kompatibilní s nástavbami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledkem projektu je funkční prototyp hybridního užitkového vozidla kompatibilního s nástavbami. Čistě elektrické vozidlo poháněné dvěma elektrickými DC motory umístěnými na zadní nápravě vozu bylo doplněno o systém vodíkové nástavby. Vodíková nástavba zvyšuje dojezd vozidla díky využití výroby elektrické energie z vodíku. V prostoru za kabinou jsou v boxu na lahve uloženy dvě tlakové lahve s vodíkem. Za těmito lahvemi je umístěna vodíková nástavba, která přeměňuje vodík na elektrickou energii pomocí palivového článku. Vodíková nástavba dále obsahuje prvky a systémy nutné pro bezpečnou přeměnu vodíku na elektrickou energii. Vyrobená elektrická energie je následně spotřebována v elektromotorech, které pohání vozidla a v případě snížené spotřeby (stání vozu) dobíjí baterie vozu. Díky tomuto systému je možné provozovat vozidlo mnohem delší dobu než jen čistě na baterie. Díky rychlému plnění vodíku není třeba vůz odstavovat na dlouhé hodiny jako u dobíjení baterií.

  • Název v anglickém jazyce

    Funkční hybridní užitkové vozidlo kompatibilní s nástavbami

  • Popis výsledku anglicky

    Výsledkem projektu je funkční prototyp hybridního užitkového vozidla kompatibilního s nástavbami. Čistě elektrické vozidlo poháněné dvěma elektrickými DC motory umístěnými na zadní nápravě vozu bylo doplněno o systém vodíkové nástavby. Vodíková nástavba zvyšuje dojezd vozidla díky využití výroby elektrické energie z vodíku. V prostoru za kabinou jsou v boxu na lahve uloženy dvě tlakové lahve s vodíkem. Za těmito lahvemi je umístěna vodíková nástavba, která přeměňuje vodík na elektrickou energii pomocí palivového článku. Vodíková nástavba dále obsahuje prvky a systémy nutné pro bezpečnou přeměnu vodíku na elektrickou energii. Vyrobená elektrická energie je následně spotřebována v elektromotorech, které pohání vozidla a v případě snížené spotřeby (stání vozu) dobíjí baterie vozu. Díky tomuto systému je možné provozovat vozidlo mnohem delší dobu než jen čistě na baterie. Díky rychlému plnění vodíku není třeba vůz odstavovat na dlouhé hodiny jako u dobíjení baterií.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV40096" target="_blank" >FV40096: Pokročilé materiály pro nízkoemisní víceúčelové stroje - nosiče výměnných nástaveb s vodíkovým prodlužovačem dojezdu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FV40096-G1

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Výsledkem projektu je funkční prototyp hybridního užitkového vozidla kompatibilního s nástavbami. Čistě elektrické vozidlo poháněné dvěma elektrickými DC motory umístěnými na zadní nápravě vozu bylo doplněno o systém vodíkové nástavby. Vodíková nástavba zvyšuje dojezd vozidla díky využití výroby elektrické energie z vodíku. V prostoru za kabinou jsou v boxu na lahve uloženy dvě tlakové lahve s vodíkem. Každá z těchto tlakových lahví obsahuje 2,13 kg vodíku při tlaku 700 bar. Za těmito lahvemi je umístěna vodíková nástavba, která přeměňuje vodík na elektrickou energii pomocí palivového článku Ballard o výkonu 10 kW. Vodíková nástavba dále obsahuje prvky a systémy nutné pro bezpečnou přeměnu vodíku na elektrickou energii. Vyrobená elektrická energie je následně spotřebována v elektromotorech, které pohání vozidla a v případě snížené spotřeby (stání vozu) dobíjí baterie vozu. Díky tomuto systému je možné provozovat vozidlo mnohem delší dobu než jen čistě na baterie. Díky rychlému plnění vodíku není třeba vůz odstavovat na dlouhé hodiny jako u dobíjení baterií. Původní dojezd bateriového vozidla byl 80 km. S vodíkovou nástavbou se dojezd vozidla prodloužil až o 140 km.

  • Ekonomické parametry

    Zatím nejsou specifikovány.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    46356088

  • Název vlastníka

    ÚJV Řež, a. s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem