Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EVALUATING ELECTRICITY CONSUMPTION OF SPECIALISED BATTERY ELECTRIC VEHICLES USING SIMULATION MODEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F23%3A00011202" target="_blank" >RIV/46747885:24210/23:00011202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/article/10.15240/tul-004-2023-1-003" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.15240/tul-004-2023-1-003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EVALUATING ELECTRICITY CONSUMPTION OF SPECIALISED BATTERY ELECTRIC VEHICLES USING SIMULATION MODEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bateriová elektrická vozidla (BEV) jsou v současné době všeobecně považována za jednu z dostupných možností boje proti rostoucím emisím skleníkových plynů. Jejich rozšíření je však stále výrazně menší než v případě vozidel s konvenčním spalovacím motorem. Z důležitých faktorů, které brání jejich širšímu rozšíření, je jejich stále relativně krátký dojezd a dlouhá doba nabíjení. Z tohoto důvodu je při vývoji BEV stále důležitější používat co nejpřesnější simulační modely, které umožňují analyzovat dopad změn provedených na jednotlivých komponentech hnacího ústrojí na spotřebu elektrické energie vozidla. Za tímto účelem se autorova disertační práce zabývá vývojem simulačního modelu pro odhad spotřeby elektrické energie hnacího ústrojí BEV a popisuje způsob definování činnostních parametrů jednotlivých komponent hnacího ústrojí. Výsledky ze simulačního modelu pak byly porovnány s měřeními provedenými ve specializované zkušebně. V závislosti na jízdních cyklech byla naměřena maximální odchylka přibližně 8 %.

  • Název v anglickém jazyce

    EVALUATING ELECTRICITY CONSUMPTION OF SPECIALISED BATTERY ELECTRIC VEHICLES USING SIMULATION MODEL

  • Popis výsledku anglicky

    Bateriová elektrická vozidla (BEV) jsou v současné době všeobecně považována za jednu z dostupných možností boje proti rostoucím emisím skleníkových plynů. Jejich rozšíření je však stále výrazně menší než v případě vozidel s konvenčním spalovacím motorem. Z důležitých faktorů, které brání jejich širšímu rozšíření, je jejich stále relativně krátký dojezd a dlouhá doba nabíjení. Z tohoto důvodu je při vývoji BEV stále důležitější používat co nejpřesnější simulační modely, které umožňují analyzovat dopad změn provedených na jednotlivých komponentech hnacího ústrojí na spotřebu elektrické energie vozidla. Za tímto účelem se autorova disertační práce zabývá vývojem simulačního modelu pro odhad spotřeby elektrické energie hnacího ústrojí BEV a popisuje způsob definování činnostních parametrů jednotlivých komponent hnacího ústrojí. Výsledky ze simulačního modelu pak byly porovnány s měřeními provedenými ve specializované zkušebně. V závislosti na jízdních cyklech byla naměřena maximální odchylka přibližně 8 %.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů