Cestovní ruch jako nástroj ekonomického rozvoje a odstraňování chudoby v Africe na příkladu z Ghany
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F15%3A%230000202" target="_blank" >RIV/46358978:_____/15:#0000202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cestovní ruch jako nástroj ekonomického rozvoje a odstraňování chudoby v Africe na příkladu z Ghany
Popis výsledku v původním jazyce
Zmírnění chudoby je důležitou otázkou pro mnoho rozvojových zemí v rámci západní Afriky. Předpokládá se, že chudoba může být zmírněna prostřednictvím dosažení vyššího růstu v odvětví cestovního ruchu a zajištění toho, že chudí mají na tomto růstu podíl.Cestovní ruch se stal hlavní globální ekonomickou aktivitou. V mnoha zemích odvětví cestovního ruchu předstihlo zemědělství a průmysl. Pokud je hlavní pozornost cestovního ruchu směřována na snížení chudoby, mohou z něj přímo těžit chudí, a to skrze zaměstnání v podnicích cestovního ruchu, poskytováním zboží a služeb turistům atd. a cestovní ruch tam může mít pozitivní dopady na snižování úrovně chudoby.
Název v anglickém jazyce
Tourism as a tool for economic development and poverty reduction in Africa, an example from Ghana
Popis výsledku anglicky
Poverty alleviation is an important issue for many developing countries within western Africa. It is believed that poverty can be alleviated through achieving higher tourism sector growth and ensuring that the poor have a share in that growth. Tourism has become a major global economic activity. In many countries it has overtake agriculture and manufacturing. If tourism is managed with a strong focus on poverty alleviation, it can directly benefit the poor groups through employment of local people in tourism enterprises, goods and services provided to tourists, etc., having positive impacts on reducing poverty levels.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Marketing a management cestovního ruchu na národní a regionální úrovni
ISBN
978-80-7452-109-6
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
137-151
Počet stran knihy
236
Název nakladatele
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—