Rozvoj finanční gramotnosti dospělé populace - cesta k ekonomické prosperitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F15%3A%230000207" target="_blank" >RIV/46358978:_____/15:#0000207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj finanční gramotnosti dospělé populace - cesta k ekonomické prosperitě
Popis výsledku v původním jazyce
Empirická studie se zabývá problematikou finannčí gramotnosti jako jednoho ze stěžejních témat současného světa - tržně orientovaného, měnící ho se vlivem hospodářských událostí. Je zde prezentován výzkum, který se zaměřil na vnímání tohoto fenomenu současnou dospělou populací. Ze závěrů vyplynulo, že více než nepochopení ekonomických a finannčích termínů respondenty se objevuje jako problém nízká psychická odolnost populace vůči vlivům institucí nabízejících "snadné" úvěry a "levné" splátkové prodeje.
Název v anglickém jazyce
Development of financial literacy of the adult populacion - the path to ekonomic prosperity
Popis výsledku anglicky
The study describes the topis of financial literacy as one of the key problems of the contemporary world - marked-oriented, changing due to the influence of economic events.A research is presented that focuse on the perseption of the phenomenon by contemporary adult population. The conclusion of this research showed that rather than misunderstanding of the economic and the financial terms by the respondents the problems of low resilience in the population against the influence of institutions offering "easy" loans and "cheap" installment sales.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogická revue
ISSN
1804-1698
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1/2015
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
31-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—