Fenomén finanční gramotnosti dospělých v edukačním a psychosociálním kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43887846" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43887846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fenomén finanční gramotnosti dospělých v edukačním a psychosociálním kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Text studie se zabývá problematikou finanční gramotnosti jako jednoho ze stěžejních témat současného světa - tržně orientovaného, měnícího se zejména vlivem hospodářských událostí. V textu prezentovaný výzkum se zaměřil na vnímání tohoto fenoménu současnou českou populací. Ze závěrů vyplynulo, že více než nepochopení ekonomických a finančních termínů respondenty se pravděpodobně vyskytuje nízká psychická odolnost populace vůči vlivům institucí nabízejících "snadné" úvěry a "levné" splátkové prodeje. Z toho pak vznikají následné problémy spočívající v růstu dluhů českých domácností.
Název v anglickém jazyce
The phenomenon of financial literacy of adults in education and psychosocial context
Popis výsledku anglicky
The text of the study deals with the issue of financial literacy as one of the core themes of the contemporary world - a market-oriented, mainly due to the changing economic events. The text presented research focused on the perception of the phenomenon of the current Czech population. The conclusions showed that more than a misunderstanding of the economic and financial terms respondents are most likely to find the low resilience of the population against the effects of institutions offering "easy" loans and "cheap" installment sales. It then generates follow the problems of growth of debt of Czech households.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogická revue
ISSN
1804-1698
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
21-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—