Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Finanční gramotnost jako nástroj sociální adaptace a příležitost k překonání negativních důsledků sociálních problémů.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43892859" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43892859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Finanční gramotnost jako nástroj sociální adaptace a příležitost k překonání negativních důsledků sociálních problémů.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace uvádí teoretická východiska termínu gramotnost - funkční gramotnost - finanční gramotnost, zabývá se historicko-společenskými důsledky vývoje hospodářského systému ČR. Dalším tématem je postavení dospělého jedince v současné době a hledání příčin toho, proč někteří dospělí světu ekonomiky a financí nerozumí. Práce obsahuje původní výzkum zaměřený na znalosti a kompetence dospělé populace &quot;neekonomů&quot; v oblasti elementárních finančních operací a chápání významu vybraných běžných finančně ekonomických nástrojů. Závěry tohoto výzkumu jsou komparovány s analogickým zjišťováním u studentů ekonomického oboru vysoké školy. Text obsahuje i verifikaci zjištěných údajů, jejich zobecnění a doporučení pro edukační praxi zaměřenou na dospělé pracující, vč. ukázky didaktického textu zaměřeného na tuto cílovou skupinu vzdělávaných.

  • Název v anglickém jazyce

    gramotnost - funkční gramotnost - finanční gramotnost - dospělý jedinec - andragogika - edukace dospělých - společensko-ekonomický systém - vzdělávací příležitost pro dospělé - finanční nástroje

  • Popis výsledku anglicky

    The publication presents the theoretical background of the term literacy - functional literacy - financial literacy, dealing with the historical and social consequences of the development of the Czech economic system. Another topic is the standing of an adult at present and the search for the reasons why some adults do not understand the world of economics and finance. The thesis contains original research focusing on the knowledge and competence of the adult population of &quot;non-economists&quot; in the field of elementary financial operations and the understanding of the importance of selected common financial economic instruments. The findings of this research are compared with analogical surveys for students of the economic branch of the university. The text also contains verification of the data, their generalization and recommendations for educational practice aimed at adult workers, incl. Examples of didactic text aimed at this target group of educated.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-905460-8-0

  • Počet stran knihy

    124

  • Název nakladatele

    Česká andragogická společnost

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy