Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psycho-Social and Educational Aspects of Development of Financial Literacy in Adults

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/46358978:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psycho-Social and Educational Aspects of Development of Financial Literacy in Adults

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with financial literacy in adults. The topic is approached from psycho-social and educational viewpoint. Financial literacy is one of the key topics of today’s word which is based on market-oriented economy. A research carried out in 2014 and 2015 in the Czech Republic will be presented. Its goal was to map financial literacy in adults in relation to possibilities and offers of further education. Debts are often accompanied by negative social, economic and psychological factors. The results suggest a possible link between financial problems of people and exposition to long-term stress which can lead to psycho-somatic disorders. The research showed that rather than poor understanding of economic and financial terms by respondents another problem emerges, namely that of low resistance of people against the influences of institutions offering credits and installment sales that look cheap at first sight.

  • Název v anglickém jazyce

    Psycho-Social and Educational Aspects of Development of Financial Literacy in Adults

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with financial literacy in adults. The topic is approached from psycho-social and educational viewpoint. Financial literacy is one of the key topics of today’s word which is based on market-oriented economy. A research carried out in 2014 and 2015 in the Czech Republic will be presented. Its goal was to map financial literacy in adults in relation to possibilities and offers of further education. Debts are often accompanied by negative social, economic and psychological factors. The results suggest a possible link between financial problems of people and exposition to long-term stress which can lead to psycho-somatic disorders. The research showed that rather than poor understanding of economic and financial terms by respondents another problem emerges, namely that of low resistance of people against the influences of institutions offering credits and installment sales that look cheap at first sight.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuvedeno

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July 2016

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    447-450

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84985896612