Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problémy významu vzdělanosti v současné společnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F15%3A00000042" target="_blank" >RIV/46358978:_____/15:00000042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mocr.army.cz/scripts/detail.php?pgid=598" target="_blank" >http://www.mocr.army.cz/scripts/detail.php?pgid=598</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problémy významu vzdělanosti v současné společnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diskuzní linie o vzdělávání za posledních 50 let se vedou zhruba ve dvou směrech. První je ta do jisté míry tradiční společenská představa o povinných vědomostech. Ta naráží na dnes velmi problematickou snahu „dostat“ dnešní poznatky do encyklopedické formy. Tomu brání zejména nemožnost „zkrotit“ důležité poznatky do klasické formy tištěných knih. Podle údajů Unesco z roku 2012 musí dnes člověk vycházet s přibližně 180 tisíc časopisů na celém světě, které produkují denně 20 tisíc článků. A to je jen jedna dimenze šíření znalostí. Velkým fenoménem se stává internet, ten se stal symbolem moderní vědomostní exploze. Wikipedie se stala současně dokladem o stále se rozvíjející se specializaci moderní průmyslové společnosti a důkazem velikosti nepřehlednosti a problematické srozumitelnosti jinak široce dostupných informací a poznatků.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of the importance of education in contemporary society

  • Popis výsledku anglicky

    Discussion lines on education over the past 50 years have been conducted in roughly two ways. The first is, to a certain extent, the traditional social concept of compulsory knowledge. It encounters a very problematic effort to "get" today's knowledge into an encyclopedic form. This is mainly prevented by the impossibility of "tame" important knowledge into the classical form of printed books. According to Unesco's 2012 figures, today one has to publish around 180,000 magazines around the world that produce 20,000 articles a day. And this is just one dimension of knowledge dissemination. The Internet is becoming a big phenomenon, which has become a symbol of the modern knowledge explosion. At the same time, Wikipedia has become a testament to the ever-growing specialization of modern industrial society and evidence of the size of the confusion and problematic comprehensibility of otherwise widely available information and knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Military Forum

  • ISSN

    1804-6568

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    8-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus