Diversity in special education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F19%3A00000080" target="_blank" >RIV/46358978:_____/19:00000080 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sciendo.com/article/10.14746/kse.2019.16.3" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.14746/kse.2019.16.3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14746/kse.2019.16.3" target="_blank" >10.14746/kse.2019.16.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Diversity in special education
Popis výsledku v původním jazyce
The article discusses the programme of special education and its range of sub-fields. The introductory section summarises reflections on the origin of the field, philosophy and its formation, aims and target groups, paradigm shift and introduction of new methods and forms of pedagogical work in special education. The second part presents a new course Resocialisation and Prison Education in special education, which is one of the specialisations, pillars or schools of special education.
Název v anglickém jazyce
Diversity in special education
Popis výsledku anglicky
The article discusses the programme of special education and its range of sub-fields. The introductory section summarises reflections on the origin of the field, philosophy and its formation, aims and target groups, paradigm shift and introduction of new methods and forms of pedagogical work in special education. The second part presents a new course Resocialisation and Prison Education in special education, which is one of the specialisations, pillars or schools of special education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Culture – Society – Education
ISSN
2300-0422
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
45-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—