The Pupil and his/her Background with Regards to Emergencies/Žiak a vplyv jeho prostredia v kontexte mimoriadnych udalostí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F20%3A00000079" target="_blank" >RIV/46358978:_____/20:00000079 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://kbr.vsbm.sk/2020.html" target="_blank" >http://kbr.vsbm.sk/2020.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Pupil and his/her Background with Regards to Emergencies/Žiak a vplyv jeho prostredia v kontexte mimoriadnych udalostí
Popis výsledku v původním jazyce
The paper titled “The Pupil and his/her Background with Regards to Emergencies” presents the final outputs from the project “Development of Civil Competencies in Safety and Protection of the Citizenry from among Pupils of Socioeconomically Disadvantaged Backgrounds”. In relation to emergencies that may arise as a part of the pupil’s everyday reality, it is necessary to consider the self-awareness in a narrower and broader social context and develop practical skills necessary to protect one’s self and others (protection of life, health and property) with an emphasis on the background in which the pupil lives. The text presents the knowledge level in protection and safety among first to third grade primary school pupils living in socioeconomically marginalised localities.
Název v anglickém jazyce
The Pupil and his/her Background with Regards to Emergencies/Žiak a vplyv jeho prostredia v kontexte mimoriadnych udalostí
Popis výsledku anglicky
The paper titled “The Pupil and his/her Background with Regards to Emergencies” presents the final outputs from the project “Development of Civil Competencies in Safety and Protection of the Citizenry from among Pupils of Socioeconomically Disadvantaged Backgrounds”. In relation to emergencies that may arise as a part of the pupil’s everyday reality, it is necessary to consider the self-awareness in a narrower and broader social context and develop practical skills necessary to protect one’s self and others (protection of life, health and property) with an emphasis on the background in which the pupil lives. The text presents the knowledge level in protection and safety among first to third grade primary school pupils living in socioeconomically marginalised localities.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kosice Security Revue/Košická bezpečnostná revue
ISSN
1338-4880
e-ISSN
1338-6956
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
87-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—