Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Civic Competences Aspect in the Educational Process of Pupils from Socio-economically Disadvantaged Backgrounds

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F21%3A00000217" target="_blank" >RIV/46358978:_____/21:00000217 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.9734/bpi/mplle/v9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.9734/bpi/mplle/v9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.9734/bpi/mplle/v9" target="_blank" >10.9734/bpi/mplle/v9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Civic Competences Aspect in the Educational Process of Pupils from Socio-economically Disadvantaged Backgrounds

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Each of us in our lives will face emergencies, whether a fire, accident, traffic collision or natural disaster, and it is crucial that we know how to recognise them and how to adequately react. The main research aim is to determine the knowledge level in protection and safety among primary school pupils from the first to third grade in socioeconomically marginalised localities. The text presents the knowledge level in protection and safety among first to third grade primary school pupils living in socioeconomically marginalised localities, in the Czech Republic. Education of children and pupils in areas of ppilation protection is becoming the number on topic. The challenge is to alert and motivate teachers to continue with topics that develop not only knowledge but also the perception of the outside world and the awareness of threats and dangers that may affect the development of the child or pupil.

  • Název v anglickém jazyce

    Civic Competences Aspect in the Educational Process of Pupils from Socio-economically Disadvantaged Backgrounds

  • Popis výsledku anglicky

    Each of us in our lives will face emergencies, whether a fire, accident, traffic collision or natural disaster, and it is crucial that we know how to recognise them and how to adequately react. The main research aim is to determine the knowledge level in protection and safety among primary school pupils from the first to third grade in socioeconomically marginalised localities. The text presents the knowledge level in protection and safety among first to third grade primary school pupils living in socioeconomically marginalised localities, in the Czech Republic. Education of children and pupils in areas of ppilation protection is becoming the number on topic. The challenge is to alert and motivate teachers to continue with topics that develop not only knowledge but also the perception of the outside world and the awareness of threats and dangers that may affect the development of the child or pupil.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Modern Perspectives in Language, Literature and Education

  • ISBN

    9789391882037

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    53-70

  • Počet stran knihy

    179

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Konya

  • Kód UT WoS kapitoly