Rozvoj kognitivních schopností během tříletého kombinovaného studia na vyšší odborné škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F20%3A00000139" target="_blank" >RIV/46358978:_____/20:00000139 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj kognitivních schopností během tříletého kombinovaného studia na vyšší odborné škole
Popis výsledku v původním jazyce
Na kombinované studium vyšších odborných zdravotnických škol se v posledních letech hlásí stále více studentů ve středním věku. Mnohdy je pro ně studium náročné zejména v počátku s ohledem na jejich další pracovní či soukromé povinnosti. Úkolem pedagoga je umožnit studentům naučit se potřebné informace, respektive např. najít vhodnou vyučovací metodu dle schopností, znalostí či dovedností studentů. Učitel musí svoje studenty mimo jiné podporovat, jelikož mnohé neúspěchy demotivují k dokončení získání nové kvalifikace a nemalá část studentů ukončuje vzdělávání zbytečně předčasně. Pokud lze studentům předložit prokazatelné důkazy o reálných možnostech zlepšování studijních výsledků po pravidelném tréninku kognitivních funkcí právě dobře organizovaným učením, je nejen zlepšeno celkové klima ve škole, ale zejména navýšen počet úspěšných absolventů odborných škol. Jak prokázalo výzkumné testování studentů vyšší odborné školy MILLS, lze během tříletého studia významně zlepšit paměť, pozornost i myšlení zvláště se zařazením učebních metod podporujících dané kognitivní funkce.
Název v anglickém jazyce
Development of cognitive skills during a three-year combined study at a higher vocational school
Popis výsledku anglicky
In recent years, more and more middle-aged students have applied for combined study at higher vocational medical schools. It is often difficult for them to study, especially in the beginning with regard to their other work or private duties. The task of the teacher is to enable students to learn the necessary information, or, for example, to find a suitable teaching method according to the abilities, knowledge or skills of students. Among other things, the teacher must support his students, as many failures demotivate to complete a new qualification and a large number of students leave education unnecessarily prematurely. If students can be presented with demonstrable evidence of real possibilities for improving learning outcomes after regular training of cognitive functions through well-organized learning, not only is the overall school climate improved, but especially the number of successful graduates of vocational schools increased. As demonstrated by research testing of MILLS students, memory, attention and thinking can be significantly improved during the three-year study, especially with the inclusion of teaching methods that support the cognitive functions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2020
ISBN
9788075097811
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
95-103
Název nakladatele
Institut celoživotního vzdělávání Mendelu
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—