Zlepšení polohové přesnosti pomocí dopředné momentové vazby v regulační struktuře servopohonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46709002%3A_____%2F11%3A%230000417" target="_blank" >RIV/46709002:_____/11:#0000417 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zlepšení polohové přesnosti pomocí dopředné momentové vazby v regulační struktuře servopohonu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje způsob řízení sériového mechatronického řetězce (elektrický servopohon + převodovka + vačkový mechanismus + zátěž) ve smyslu použití SW nástrojů. Cílem řídicí struktury je dosažení maximální přesnosti polohy. Hnací motor je nastaven v polohovém režimu, který umožňuje definici zdvihové závislosti (tabulka předdefinovaných hodnot polohy). Řídicí struktura používá polohovou - rychlostní - momentovou kaskádu s rychlostní dopřednou vazbou a momentovou dopřednou vazbou. Je možné připojit neboodpojit jednotlivé části kaskády a zkoumat vliv jednotlivých částí. Zatížení mechatronického řetězce byl realizován servopohonem nastaveném v momentovém režimu, který umožňuje udržovat konstantního točivého momentu. Naměřené údaje byly zaznamenány pomocíprogramovacích nástrojů Yaskawa. Nejprve byla přesnost polohy sledována při konstantní rychlosti motoru, kdy byl měněn točivý moment zátěže. Poté byla definována zdvihová závislost pro hancí motor a opět sledována přesnost polohování. Vý
Název v anglickém jazyce
Position accuracy improvement by using feed forward torque in regulation structure of servo drive
Popis výsledku anglicky
The paper describes a way of control of a serial mechatronic chain (electric servodrive + gearbox + cam mechanism + load) in the sense of SW tools usage. The goal of the control law is to reach the maximum position accuracy. The driving motor is set in the position mode which allows a definition of the displacement law (table of predefined position values). The control law uses position-speed-torque cascade with speed feed forward loop applied and torque feed forward loop applied as well. It is possibleto couple and to uncouple the different parts of the cascade and investigate the effect of the particular loops. The load of the mechatronic chain was realized by servo drive set in torque mode which enables to keep the constant applied torque. The measured data were recorded using the programming tools of Yaskawa. Firstly the position accuracy was monitored at the constant speed of the drive when the torque of the load was changing. Secondly the displacement law for the driving motor w
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F594" target="_blank" >FR-TI1/594: Výzkum sofistikovaných metod návrhu a vývoje jednoúčelových strojů, komponent a periferií výrobních strojů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2011 12th Internetional Carpathian Control Conference
ISBN
978-1-61284-359-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
46-49
Název nakladatele
VŠB - Technická Universita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Velké Karlovice
Datum konání akce
25. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—