Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Service Life of the Cam Mechanisms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46709002%3A_____%2F21%3AN0000049" target="_blank" >RIV/46709002:_____/21:N0000049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-15-9121-1_19" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-15-9121-1_19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-15-9121-1_19" target="_blank" >10.1007/978-981-15-9121-1_19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Service Life of the Cam Mechanisms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rolling contact fatigue is very closely connected to the service life of the cam mechanisms. The most common manifestation is pitting. This defect occurs on the contact surface and seems like a pit. This type of crack can lead to bigger damage of the functional parts of the mechanism. We can use two methods for service life estimation. The first method is the theoretical estimation. Its advantage is that it is quick and relatively easy. One dis-advantage is that it can be very inaccurate and can be dependent on the input pa-rameters accuracy. In addition, different theories can give different results. The second possibility is to estimate the service life by an experimental meth-od. This method is based on the loading of the contact surfaces and observing the crack formations. We operate it on a special test rig. After this we can find de-pendence between the loading force and the number of cycles leading to the sur-face damage. This information can be completed with data describing properties of the tested material e.g. hardness, purity, hardening parameters etc. We can es-timate the service life of the real cam mechanism on basis of all this obtained in-formation. This paper deals primarily with the surface damage and its influence on the service life of the cam mechanisms. Attention is paid to both methods of service life estimation. The test rig developed in our company is described here.

  • Název v anglickém jazyce

    Service Life of the Cam Mechanisms

  • Popis výsledku anglicky

    Rolling contact fatigue is very closely connected to the service life of the cam mechanisms. The most common manifestation is pitting. This defect occurs on the contact surface and seems like a pit. This type of crack can lead to bigger damage of the functional parts of the mechanism. We can use two methods for service life estimation. The first method is the theoretical estimation. Its advantage is that it is quick and relatively easy. One dis-advantage is that it can be very inaccurate and can be dependent on the input pa-rameters accuracy. In addition, different theories can give different results. The second possibility is to estimate the service life by an experimental meth-od. This method is based on the loading of the contact surfaces and observing the crack formations. We operate it on a special test rig. After this we can find de-pendence between the loading force and the number of cycles leading to the sur-face damage. This information can be completed with data describing properties of the tested material e.g. hardness, purity, hardening parameters etc. We can es-timate the service life of the real cam mechanism on basis of all this obtained in-formation. This paper deals primarily with the surface damage and its influence on the service life of the cam mechanisms. Attention is paid to both methods of service life estimation. The test rig developed in our company is described here.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 1st International Conference on Structural Damage Modelling and Assessment. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 110.

  • ISBN

    978-981-15-9120-4

  • ISSN

    2366-2557

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    243-255

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Ghent

  • Místo konání akce

    Ghent

  • Datum konání akce

    4. 8. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku