Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potenciální možnosti vodíku jako motorového paliva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F04%3A24210002" target="_blank" >RIV/46747885:24210/04:24210002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Potenciální možnosti vodíku jako motorového paliva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek uvádí vlastnosti vodíku jako hořlaviny i jako potenciálního motorového paliva jednak podle charakteristik uváděných v literatuře, jednak podle vlastních experimentálních výsledků na zkušebním jednoválcovém motoru, na přeplňovaném plnorozměrovémmotoru ML 637 ENE a podle výsledků výpočtových simulací na zjednodušeném modelu autobusového motoru.

  • Název v anglickém jazyce

    POTENTIAL POSSIBILITIES OF HYDROGEN LIKE MOTOR FUEL

  • Popis výsledku anglicky

    The paper shows the hydrogen properties like combustible and like potential motor fuel: partly according to the characteristics from chemical and engineering literature, partly according to the own results of experimental research on the testing single-clinder engine and on the turbocharged bus engine ML 637 ENE. By means of the thermodynamic analysis of the indicator diagram sets and statistic processing of the data obtained from each set, a series of important information about the course of the combution of hydrogen & air mixtures in a piston engine has been obtained. In cylinder of SI engine can be easily burned the extremely lean of hydrogen-air mixture and the very low NOX emissions from hydrogen-air mixture combustion are achieved at the air excss ratios of l = 2,2 - 2,5. The piston SI engines with combustion of extremely lean hydrogen mixtures for the achievement of sufficiently high power parameters must be supercharged.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F04%2F1114" target="_blank" >GA101/04/1114: Snižování emise oxidu uhličitého z dopravy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Medzinárodné sympózium Motorové palivá 2004

  • ISBN

    80-968011-3-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    100-118

  • Název nakladatele

    Slovenská spoločnosť priemyselnej chémie, SR

  • Místo vydání

    Slovenská spoločnosť priemyselnej chémie, SR

  • Místo konání akce

    Slovenská spoločnosť priemyselnej chémie, SR

  • Datum konání akce

    1. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku