High-energy ignition system for lean-burn hydrogen-air mixtures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001359" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001359 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24220/09:#0001375
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
High-energy ignition system for lean-burn hydrogen-air mixtures
Popis výsledku v původním jazyce
The focus of the paper is the development and testing of a system generating a low-voltage arc for ignition of a fuel-air mixture in an internal combustion engine. The system can achieve ignition energy of the arc which is several times higher compared to the conventional high-voltage ignition systems. The key application of the system is the ignition of a lean hydrogen-air mixture in a gaseous fuel direct injection engine. Tests were carried on a specially modified single-cylinder engine allowing for awide range control of turbo boost pressures and equipped with a mixing device for preparation of hydrogen-natural gas fuel mixtures.
Název v anglickém jazyce
High-energy ignition system for lean-burn hydrogen-air mixtures
Popis výsledku anglicky
The focus of the paper is the development and testing of a system generating a low-voltage arc for ignition of a fuel-air mixture in an internal combustion engine. The system can achieve ignition energy of the arc which is several times higher compared to the conventional high-voltage ignition systems. The key application of the system is the ignition of a lean hydrogen-air mixture in a gaseous fuel direct injection engine. Tests were carried on a specially modified single-cylinder engine allowing for awide range control of turbo boost pressures and equipped with a mixing device for preparation of hydrogen-natural gas fuel mixtures.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European construction and design of cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
01/2009
Číslo periodika v rámci svazku
volume VII
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—