Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High-energy ignition system for lean-burn hydrogen-air mixtures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001359" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001359 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24220/09:#0001375

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High-energy ignition system for lean-burn hydrogen-air mixtures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of the paper is the development and testing of a system generating a low-voltage arc for ignition of a fuel-air mixture in an internal combustion engine. The system can achieve ignition energy of the arc which is several times higher compared to the conventional high-voltage ignition systems. The key application of the system is the ignition of a lean hydrogen-air mixture in a gaseous fuel direct injection engine. Tests were carried on a specially modified single-cylinder engine allowing for awide range control of turbo boost pressures and equipped with a mixing device for preparation of hydrogen-natural gas fuel mixtures.

  • Název v anglickém jazyce

    High-energy ignition system for lean-burn hydrogen-air mixtures

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of the paper is the development and testing of a system generating a low-voltage arc for ignition of a fuel-air mixture in an internal combustion engine. The system can achieve ignition energy of the arc which is several times higher compared to the conventional high-voltage ignition systems. The key application of the system is the ignition of a lean hydrogen-air mixture in a gaseous fuel direct injection engine. Tests were carried on a specially modified single-cylinder engine allowing for awide range control of turbo boost pressures and equipped with a mixing device for preparation of hydrogen-natural gas fuel mixtures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European construction and design of cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    01/2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    volume VII

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus