Simulation of Dynamic Behaviour of Driver's Seat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F07%3A%230001308" target="_blank" >RIV/46747885:24210/07:#0001308 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of Dynamic Behaviour of Driver's Seat
Popis výsledku v původním jazyce
One of main purposes of the driver seat is minimizing of vibration that are coming from the car frame or car body to the body of driver. The car runs in various conditions and therefore the ef-fective vibration isolation is very complicated task. This reality requires a possibility for change or adaptability of damping and spring parameters of the seat according to kinematic stand of the system that means according to the kind of the road. It is concerned an adaptable spring-support for the solution ofvibroisolation. This system has two types of pneumatic springs. One of them is the supporting spring and the other is or are one or two regulating springs. Through a change of the air pressure in the regulating springs can be changed the stiffness of thespring-support of driver seat. The simulation of dynamic behaviour of the driver seat by various conditions can show a capability of this system for using by vibration isolation of the driver seat.
Název v anglickém jazyce
Simulation of Dynamic Behaviour of Driver's Seat
Popis výsledku anglicky
One of main purposes of the driver seat is minimizing of vibration that are coming from the car frame or car body to the body of driver. The car runs in various conditions and therefore the ef-fective vibration isolation is very complicated task. This reality requires a possibility for change or adaptability of damping and spring parameters of the seat according to kinematic stand of the system that means according to the kind of the road. It is concerned an adaptable spring-support for the solution ofvibroisolation. This system has two types of pneumatic springs. One of them is the supporting spring and the other is or are one or two regulating springs. Through a change of the air pressure in the regulating springs can be changed the stiffness of thespring-support of driver seat. The simulation of dynamic behaviour of the driver seat by various conditions can show a capability of this system for using by vibration isolation of the driver seat.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Medzinárodná konferencia STROJNÉ INŽINIERSTVO 2007
ISBN
978-80-227-2768-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita v Bratislavě
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—