Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of Dynamic Behaviour of Driver's Seat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F07%3A%230001308" target="_blank" >RIV/46747885:24210/07:#0001308 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of Dynamic Behaviour of Driver's Seat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of main purposes of the driver seat is minimizing of vibration that are coming from the car frame or car body to the body of driver. The car runs in various conditions and therefore the ef-fective vibration isolation is very complicated task. This reality requires a possibility for change or adaptability of damping and spring parameters of the seat according to kinematic stand of the system that means according to the kind of the road. It is concerned an adaptable spring-support for the solution ofvibroisolation. This system has two types of pneumatic springs. One of them is the supporting spring and the other is or are one or two regulating springs. Through a change of the air pressure in the regulating springs can be changed the stiffness of thespring-support of driver seat. The simulation of dynamic behaviour of the driver seat by various conditions can show a capability of this system for using by vibration isolation of the driver seat.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of Dynamic Behaviour of Driver's Seat

  • Popis výsledku anglicky

    One of main purposes of the driver seat is minimizing of vibration that are coming from the car frame or car body to the body of driver. The car runs in various conditions and therefore the ef-fective vibration isolation is very complicated task. This reality requires a possibility for change or adaptability of damping and spring parameters of the seat according to kinematic stand of the system that means according to the kind of the road. It is concerned an adaptable spring-support for the solution ofvibroisolation. This system has two types of pneumatic springs. One of them is the supporting spring and the other is or are one or two regulating springs. Through a change of the air pressure in the regulating springs can be changed the stiffness of thespring-support of driver seat. The simulation of dynamic behaviour of the driver seat by various conditions can show a capability of this system for using by vibration isolation of the driver seat.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Medzinárodná konferencia STROJNÉ INŽINIERSTVO 2007

  • ISBN

    978-80-227-2768-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slovenská technická univerzita v Bratislavě

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku