Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ADAPTABILNÍ PRUŽÍCÍ PODSTAVEC SEDADLA ŘIDIČE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F07%3A%40KST0010" target="_blank" >RIV/46747885:24210/07:@KST0010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptable Spring-Support of Drivers Seat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The driver seat must minimize vibration that are coming from the car frame or car body to the body of driver. Conditions by that the vibration isolation has to be effectively are very various. This reality requires a possibility for change or adaptability of damping and spring parameters of the seat according to kinematic stand of the system that means according to the kind of the road. The adaptable spring-support of the driver seat can be solved by means of two types of pneumatic springs. One of themis the supporting spring and the other is or are one or two regulating springs. Through a change of the air pressure in the regulating springs can be changed the stiffness of the spring-support of driver seat. In this way can be optimized the vibration isolation effect. In the paper are showed force-way characteristics of the support in the dependence the air pressure in the regulating springs.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptable Spring-Support of Drivers Seat

  • Popis výsledku anglicky

    The driver seat must minimize vibration that are coming from the car frame or car body to the body of driver. Conditions by that the vibration isolation has to be effectively are very various. This reality requires a possibility for change or adaptability of damping and spring parameters of the seat according to kinematic stand of the system that means according to the kind of the road. The adaptable spring-support of the driver seat can be solved by means of two types of pneumatic springs. One of themis the supporting spring and the other is or are one or two regulating springs. Through a change of the air pressure in the regulating springs can be changed the stiffness of the spring-support of driver seat. In this way can be optimized the vibration isolation effect. In the paper are showed force-way characteristics of the support in the dependence the air pressure in the regulating springs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Mechanica Slovaca 2007

  • ISSN

    1335-2393

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4-A/2007

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    165-172

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus