ADAPTABILNÍ PRUŽÍCÍ PODSTAVEC SEDADLA ŘIDIČE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F07%3A%40KST0010" target="_blank" >RIV/46747885:24210/07:@KST0010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptable Spring-Support of Drivers Seat
Popis výsledku v původním jazyce
The driver seat must minimize vibration that are coming from the car frame or car body to the body of driver. Conditions by that the vibration isolation has to be effectively are very various. This reality requires a possibility for change or adaptability of damping and spring parameters of the seat according to kinematic stand of the system that means according to the kind of the road. The adaptable spring-support of the driver seat can be solved by means of two types of pneumatic springs. One of themis the supporting spring and the other is or are one or two regulating springs. Through a change of the air pressure in the regulating springs can be changed the stiffness of the spring-support of driver seat. In this way can be optimized the vibration isolation effect. In the paper are showed force-way characteristics of the support in the dependence the air pressure in the regulating springs.
Název v anglickém jazyce
Adaptable Spring-Support of Drivers Seat
Popis výsledku anglicky
The driver seat must minimize vibration that are coming from the car frame or car body to the body of driver. Conditions by that the vibration isolation has to be effectively are very various. This reality requires a possibility for change or adaptability of damping and spring parameters of the seat according to kinematic stand of the system that means according to the kind of the road. The adaptable spring-support of the driver seat can be solved by means of two types of pneumatic springs. One of themis the supporting spring and the other is or are one or two regulating springs. Through a change of the air pressure in the regulating springs can be changed the stiffness of the spring-support of driver seat. In this way can be optimized the vibration isolation effect. In the paper are showed force-way characteristics of the support in the dependence the air pressure in the regulating springs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Mechanica Slovaca 2007
ISSN
1335-2393
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
4-A/2007
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
165-172
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—