KONCEPCE JEDNOVÁLCOVÝCH MOTORŮ PRO VÝZKUM.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F07%3A%40KVM0381" target="_blank" >RIV/46747885:24210/07:@KVM0381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
KONCEPCE JEDNOVÁLCOVÝCH MOTORŮ PRO VÝZKUM.
Popis výsledku v původním jazyce
Experimentální výzkum parametrů pracovních oběhů spalovacích motorů je bez zkušebních jednoválcových zařízení stěží představitelný. Optimalizační úpravy tvaru a objemu spalovacího prostoru, orgánů zabezpečujících výměnu obsahu válce, trysek injektorů paliva a prostředků iniciace zážehu palivové směsi se realizují pouze na jedné válcové jednotce, čímž se výrazně šetří náklady a čas. Příspěvek pojednává o možných koncepcích jednoválcových motorů určených pro výzkum a optimalizaci pracovních oběhů a procesů spalovacích motorů. Ty které jsou porovnávány z hlediska náročnosti a složitosti stavby, použití systémů simulace přeplňování a přenositelnosti výsledků výzkumu na víceválcové motory. Vychází se ze zkušeností s provozem a stavbou jednoválcových zkušebních motorů získaných na pracovišti katedry vozidel a motorů Technické univerzity v Liberci.
Název v anglickém jazyce
CONCEPT OF THE SINGLE-CYLINDER RESEARCH ENGINES
Popis výsledku anglicky
Experimental research of parameters of working cycles of combustion engines is hard to imagine without testing one-cylinder equipment. The optimisation changes of the shape and of the volume of combustion chamber, devices providing for exchange of content of the cylinder, nozzles of fuel injectors and means of initiation of ignition of fuel mixture are realised on one cylinder unit only, with a considerable economy of costs and time. The article is concerned with possible concepts of single-cylinder engines intended for research and optimisation of working cycles and processes of combustion engines. These are being compared from the point of view of exigency and complicity of their construction, employment of supercharges simulation systems and transferability of the research results to multi-cylinder engines.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXVIII. medzinárodná vedecká konferencia pracovníkov katedier a pracovísk spaľovacích motorov vysokých škôl na Slovensku a v Čechách
ISBN
978-80-227-2714-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Katedra automobilov, lodí a spaľovacích motorov, STU v Bratislavě
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
STU v Bratislavě
Datum konání akce
17. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—