Hydraulický systém pro steer-by-wire
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000162" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000162 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hydraulický systém pro steer-by-wire
Popis výsledku v původním jazyce
Konstrukce ovládacího systému směrového řízení je jednou z nejdůležitějších částí automobilů a vozidel vůbec. Stejně jako automobily, tak i konstrukce směrového řízení se z pohledu historického vyvíjí a zdokonaluje, ale musí plnit stále stejnou funkci: udržovat vozidlo v určitém směru a nebo směr cíleně měnit. Další budoucnost směrového řízení vozidel bude spjata se systémy typu steer-by-wire neboli řízení vozidla pomocí elektrického vodiče, které má nahradit mechanické propojení volantu s koly. Na katedře vozidel a motorů (KVM) TUL byl vytvořen návrh konstrukce zkušeních zařízení, která by umožnila zkoušet systémy směrového řízení. Cílem nově navržené konstrukce zařízení je začlenit do zkoušené soustavy i reálnou pneumatiku a pružné uložení členů nápravy.
Název v anglickém jazyce
Hydraulic system for Steer-by-wire
Popis výsledku anglicky
The design of the directional control system represents one of the most important parts of automobiles and vehicles in general. Just as with automobiles in general, the design of the directional control has developed and improved over time but has to continue to perform the same function: to keep the vehicle moving in a certain direction or change its direction purposefully. The directional control system continues to evolve and in the future, the traditional mechanical connection between the steering wheel and the wheels is likely to be eliminated and replaced with another system enabling higher variability in directional dynamics. The Department of Engines and Vehicles at Technical University of Liberec has developed a design of testing equipment fordirectional control system testing. The objective of the newly designed equipment is to incorporate a wheel with a real tire and a resilient bearing of the axle components.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F06%2F1703" target="_blank" >GA101/06/1703: Inteligentní systém směrového řízení vozidla STEER-BY-WIRE</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 20th International Conference on Hydraulics and Pneumatics
ISBN
978-80-02-02074-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Mechanical Engineering Society in cooperation with VŠB ? TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
29. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—