Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hydraulický systém pro steer-by-wire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000162" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hydraulický systém pro steer-by-wire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Konstrukce ovládacího systému směrového řízení je jednou z nejdůležitějších částí automobilů a vozidel vůbec. Stejně jako automobily, tak i konstrukce směrového řízení se z pohledu historického vyvíjí a zdokonaluje, ale musí plnit stále stejnou funkci: udržovat vozidlo v určitém směru a nebo směr cíleně měnit. Další budoucnost směrového řízení vozidel bude spjata se systémy typu steer-by-wire neboli řízení vozidla pomocí elektrického vodiče, které má nahradit mechanické propojení volantu s koly. Na katedře vozidel a motorů (KVM) TUL byl vytvořen návrh konstrukce zkušeních zařízení, která by umožnila zkoušet systémy směrového řízení. Cílem nově navržené konstrukce zařízení je začlenit do zkoušené soustavy i reálnou pneumatiku a pružné uložení členů nápravy.

  • Název v anglickém jazyce

    Hydraulic system for Steer-by-wire

  • Popis výsledku anglicky

    The design of the directional control system represents one of the most important parts of automobiles and vehicles in general. Just as with automobiles in general, the design of the directional control has developed and improved over time but has to continue to perform the same function: to keep the vehicle moving in a certain direction or change its direction purposefully. The directional control system continues to evolve and in the future, the traditional mechanical connection between the steering wheel and the wheels is likely to be eliminated and replaced with another system enabling higher variability in directional dynamics. The Department of Engines and Vehicles at Technical University of Liberec has developed a design of testing equipment fordirectional control system testing. The objective of the newly designed equipment is to incorporate a wheel with a real tire and a resilient bearing of the axle components.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F06%2F1703" target="_blank" >GA101/06/1703: Inteligentní systém směrového řízení vozidla STEER-BY-WIRE</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 20th International Conference on Hydraulics and Pneumatics

  • ISBN

    978-80-02-02074-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech Mechanical Engineering Society in cooperation with VŠB ? TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    29. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku