Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hydraulic circuit control of a steer by wire system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001403" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001403 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hydraulic circuit control of a steer by wire system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The future of cars will be connected with ?by-wire? systems. The Technical University of Liberec, Department of Vehicles and Engines has developed a design of testing equipment for directional control system testing. The objective of the newly designed equipment is to incorporate a wheel with a real tire and a flexible mounting of axle components. The paper describes properties and control of the hydraulic circuit consisting of two double-acting engines with a unilateral piston rod and two proportionalvalves (Parker D1FP). Each of the front axle wheels is controlled separately. The paper illustrates relationships and potential of steer-by-wire systems at the experimental equipment.

  • Název v anglickém jazyce

    Hydraulic circuit control of a steer by wire system

  • Popis výsledku anglicky

    The future of cars will be connected with ?by-wire? systems. The Technical University of Liberec, Department of Vehicles and Engines has developed a design of testing equipment for directional control system testing. The objective of the newly designed equipment is to incorporate a wheel with a real tire and a flexible mounting of axle components. The paper describes properties and control of the hydraulic circuit consisting of two double-acting engines with a unilateral piston rod and two proportionalvalves (Parker D1FP). Each of the front axle wheels is controlled separately. The paper illustrates relationships and potential of steer-by-wire systems at the experimental equipment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of KONES Powertrain and Transport

  • ISSN

    1231-4005

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol.16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    No. 4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus