Replikace jízdních cyklů na zkušebím okruhu jako zdroj opakovatelných měření emisí vozidel v terénu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000179" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000179 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
REPRODUCTION OF CHASSIS DYNAMOMETER DRIVING CYCLES ON THE ROAD AS A MEANS OF ACHIEVING REPEATABLE ON-ROAD EMISSIONS TESTS
Popis výsledku v původním jazyce
Replication of chassis dynamometer driving cycles on a designated test track offers a way to achieve reproducible vehicle emissions tests without a dynamometer. This is especially beneficial for heavy vehicle testing, where expenses associated with vehicle transport or removal of its engine for testing are relatively high. To reproduce driving cycles, a speed signal with an update rate of several Hz is needed. Two possible sources are engine control unit data and a 5-Hz GPS unit. Emissions measurements,conducted with a relatively primitive on-board monitoring system, were reasonably reproducible. This approach is generally limited by the available test track to low and medium speed cycles.
Název v anglickém jazyce
REPRODUCTION OF CHASSIS DYNAMOMETER DRIVING CYCLES ON THE ROAD AS A MEANS OF ACHIEVING REPEATABLE ON-ROAD EMISSIONS TESTS
Popis výsledku anglicky
Replication of chassis dynamometer driving cycles on a designated test track offers a way to achieve reproducible vehicle emissions tests without a dynamometer. This is especially beneficial for heavy vehicle testing, where expenses associated with vehicle transport or removal of its engine for testing are relatively high. To reproduce driving cycles, a speed signal with an update rate of several Hz is needed. Two possible sources are engine control unit data and a 5-Hz GPS unit. Emissions measurements,conducted with a relatively primitive on-board monitoring system, were reasonably reproducible. This approach is generally limited by the available test track to low and medium speed cycles.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů