Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Replikace jízdních cyklů na zkušebím okruhu jako zdroj opakovatelných měření emisí vozidel v terénu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000179" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000179 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    REPRODUCTION OF CHASSIS DYNAMOMETER DRIVING CYCLES ON THE ROAD AS A MEANS OF ACHIEVING REPEATABLE ON-ROAD EMISSIONS TESTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Replication of chassis dynamometer driving cycles on a designated test track offers a way to achieve reproducible vehicle emissions tests without a dynamometer. This is especially beneficial for heavy vehicle testing, where expenses associated with vehicle transport or removal of its engine for testing are relatively high. To reproduce driving cycles, a speed signal with an update rate of several Hz is needed. Two possible sources are engine control unit data and a 5-Hz GPS unit. Emissions measurements,conducted with a relatively primitive on-board monitoring system, were reasonably reproducible. This approach is generally limited by the available test track to low and medium speed cycles.

  • Název v anglickém jazyce

    REPRODUCTION OF CHASSIS DYNAMOMETER DRIVING CYCLES ON THE ROAD AS A MEANS OF ACHIEVING REPEATABLE ON-ROAD EMISSIONS TESTS

  • Popis výsledku anglicky

    Replication of chassis dynamometer driving cycles on a designated test track offers a way to achieve reproducible vehicle emissions tests without a dynamometer. This is especially beneficial for heavy vehicle testing, where expenses associated with vehicle transport or removal of its engine for testing are relatively high. To reproduce driving cycles, a speed signal with an update rate of several Hz is needed. Two possible sources are engine control unit data and a 5-Hz GPS unit. Emissions measurements,conducted with a relatively primitive on-board monitoring system, were reasonably reproducible. This approach is generally limited by the available test track to low and medium speed cycles.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů