Vliv jízdy vysokou rychlostí a agresivní jízdy na výfukové emise moderních lehkých vozidel.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000183" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000183 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of high-speed, performance driving on exhaust emissions of modern light-duty vehicles.
Popis výsledku v původním jazyce
Emissions of several cars were measured with an on-board system during real-world operation. On one turbodiesel car, emissions of nitric oxide (NO) and particulate matter (PM) were substantially higher at speeds beyond 130 km/h. On two turbodiesel cars,emissions of NO and PM were substantially higher during performance, aggressive driving. An old gasoline car produced less PM emissions than either of the two modern turbodiesel cars. Neither the increase in freeway speed limits to 160 km/h nor the incentive to replace old vehicles with new ones are therefore expected to result in substantial reduction in PM emissions.
Název v anglickém jazyce
Effect of high-speed, performance driving on exhaust emissions of modern light-duty vehicles.
Popis výsledku anglicky
Emissions of several cars were measured with an on-board system during real-world operation. On one turbodiesel car, emissions of nitric oxide (NO) and particulate matter (PM) were substantially higher at speeds beyond 130 km/h. On two turbodiesel cars,emissions of NO and PM were substantially higher during performance, aggressive driving. An old gasoline car produced less PM emissions than either of the two modern turbodiesel cars. Neither the increase in freeway speed limits to 160 km/h nor the incentive to replace old vehicles with new ones are therefore expected to result in substantial reduction in PM emissions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Advances in Automotive Engineering.
ISBN
978-80-7399-496-9
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Tribun EU, Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—