Kvalita osobní železniční přepravy a liberalizace přepravního trhu v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902229" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vts.cd.cz/documents/51448/70784/4103.pdf/7f5f3277-8c07-459e-92ef-a051634ac5d8" target="_blank" >https://vts.cd.cz/documents/51448/70784/4103.pdf/7f5f3277-8c07-459e-92ef-a051634ac5d8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita osobní železniční přepravy a liberalizace přepravního trhu v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
První opatření pro zvýšení kvality v osobní přepravě byla přijata již v šedesátých letech minulého století. Cílem bylo zlepšovat organizaci a strukturu osobní dopravy; zvyšovat cestovní rychlost a pohodní cestujících; čistotu osobních vozů a souprav; zlepšovat technické funkce vozidlového parku jako jsou údržbu osvětlení, zásobování vodou, vytápění apod., tak jak umožňovala tehdejší konstrukce osobních vozů. Z jízdních řádů lze zjistit, že v tomto období dosahovaly expresní vlaky průměrnou cestovní rychlost necelých 50 km/h, o deset let později došlo k jejímu zvýšení na 67 km/h a v současnosti se blíží 84 km/h. Na některých mimo koridorových tratích jsou tyto rychlosti nižší a přibližují se průměrné rychlosti ze sedmdesátých let.
Název v anglickém jazyce
The quality of passenger rail transport and liberalization of the transport market in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The first measure to improve the quality of passenger services were taken back in the sixties. The aim was to improve the organization and structure of passenger transport; increase cruising speed and complete comfort of passengers; cleanliness of cars and trains; improve the technical functions such as fleet maintenance lighting, water supply, heating, etc., as the then allow the construction of passenger cars. From timetables to determine that in this period amounted express trains average cruising speed of around 50 km / h and ten years later was to increase it to 67 km / h and is currently approaching 84 km / h. On some outside corridor lines, these speeds are lower and closer to the average velocity of the seventies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník ČD
ISSN
1214-9047
e-ISSN
—
Svazek periodika
41
Číslo periodika v rámci svazku
únor
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—