Sledování množství maziva a jeho úbytku na povrchu výlisku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000503" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000503 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the evaluation of lubricants from their condition and trickle point of view onto their role for following processing ? drawing of car-body stampings. The aim of paper was to find answers for questions about production technology concerning the amount decrease of chosen drawing oils and their eventually trickle in the conditions of normal drawing process for manufacturing of car-body stampings. Laboratory tests for different types of lubricants showed the change in properties in different climatic conditions as a result of transport, manipulation, stocking as well as utility operations relevant the whole process drawing of car-body stampings. Occurrence of possible decrease of lubricant amount together with trickle is interesting mainly from the point of oil layer and its change during time delays of drawing in series production and from whence it follows problems join with production defects caused by lubrication deficient.
Název v anglickém jazyce
Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the evaluation of lubricants from their condition and trickle point of view onto their role for following processing ? drawing of car-body stampings. The aim of paper was to find answers for questions about production technology concerning the amount decrease of chosen drawing oils and their eventually trickle in the conditions of normal drawing process for manufacturing of car-body stampings. Laboratory tests for different types of lubricants showed the change in properties in different climatic conditions as a result of transport, manipulation, stocking as well as utility operations relevant the whole process drawing of car-body stampings. Occurrence of possible decrease of lubricant amount together with trickle is interesting mainly from the point of oil layer and its change during time delays of drawing in series production and from whence it follows problems join with production defects caused by lubrication deficient.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JP - Průmyslové procesy a zpracování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové poznatky v technologiích a technologické informace 2008
ISBN
978-80-7044-969-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
KTMI,FVTM UJEP Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—