Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research of actively controlled air-suspended seat for vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001099" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001099 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24220/09:#0001213 RIV/44555601:13420/09:00005411

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research of actively controlled air-suspended seat for vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Transmissibility characteristics of passively-suspended seats are discussed. Transmissibility of the developed actively-suspended seat, requested at the start of the development, is presented. Control hardware and software of the seat are briefly described. Laboratory testing procedures with 2-DOF dummy and their results on both passively- and actively-suspended seats are demonstrated. On-road measurements of suspended seats with driver on a truck were carried out. Results indicated active involvement of the person, sitting on any suspended seat, in the control of his motion not only on bad tracks but on good roads as well. General approach for selecting optimal seat transmissibility based on theoretical 1-DOF models without considering the role of seat occupant is demonstrated to be dubious. Laboratory tests of the actively-suspended seat with real persons are therefore prepared. Test rig with 6-DOF, on which the experiments will be carried out, is briefly described.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of actively controlled air-suspended seat for vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Transmissibility characteristics of passively-suspended seats are discussed. Transmissibility of the developed actively-suspended seat, requested at the start of the development, is presented. Control hardware and software of the seat are briefly described. Laboratory testing procedures with 2-DOF dummy and their results on both passively- and actively-suspended seats are demonstrated. On-road measurements of suspended seats with driver on a truck were carried out. Results indicated active involvement of the person, sitting on any suspended seat, in the control of his motion not only on bad tracks but on good roads as well. General approach for selecting optimal seat transmissibility based on theoretical 1-DOF models without considering the role of seat occupant is demonstrated to be dubious. Laboratory tests of the actively-suspended seat with real persons are therefore prepared. Test rig with 6-DOF, on which the experiments will be carried out, is briefly described.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF VIBROENGINEERING

  • ISSN

    1392-8716

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000270368900008

  • EID výsledku v databázi Scopus