MODEL STEER-BY-WIRE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001364" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001364 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MODEL STEER-BY-WIRE
Popis výsledku v původním jazyce
Na katedře vozidel a motorů (KVM) TUL byl vytvořen návrh konstrukce zkušeních zařízení, která by umožnila zkoušet systémy směrového řízení. Cílem nově navržené konstrukce zařízení je začlenit do zkoušené soustavy i reálnou pneumatiku a pružné uložení členů nápravy. Hydraulický obvod zkušebního zařízení směrového řízení vozidla je v současnosti tvořen dvěma dvojčinnými hydromotory s jednostrannou pístní tyčí (průměr 32 mm/22 mm) a dvěma proporcionálními ventily D1FP firmy Parker (průtok 3 dm3.min-1 při tlakovém spádu 3,5 MPa s nulovým překrytím hran) umístěnými na kostce, která obsahuje dále tlakový ventil, odlehčovací ventil a další příslušenství. Proporcionální ventil DFplus má velmi dobré dynamické vlastnosti umožňující frekvenční rozsah 0-400 Hz při?3 dB a 350 Hz s fázovým posunutím ?90°. Zdrojem tlakové kapaliny je zubový hydrogenerátor poháněný jednofázovým elektromotorem.
Název v anglickém jazyce
MODEL OF STEER-BY-WIRE
Popis výsledku anglicky
The Department of Engines and Vehicles at Technical University of Liberec has developed a design of testing equipment for directional control system testing. The objective of the newly designed equipment is to incorporate a wheel with a real tire and a resilient bearing of the axle components. At present, properties of the hydraulic circuit consisting of two double-acting engines with a unilateral piston rod (32 mm/22 mm dia.) and two proportional valves D1FP(Parker) with the rate of flow as high as 3 dm3.min-1 at the pressure gradient of 3.5 MPa, located on a frame which contains a pressure valve, a relief valve and other accessories, are being studied
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IX. Mezinárodní konference Riadenie tekutinových systémov 2009
ISBN
978-80-968150-3-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Katedra technickej mechaniky a častí strojov, FŠT TnU Trenčín a HYDROPNEUTECH s.r.o.
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Oščadnica
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—