Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODEL STEER-BY-WIRE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001364" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MODEL STEER-BY-WIRE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na katedře vozidel a motorů (KVM) TUL byl vytvořen návrh konstrukce zkušeních zařízení, která by umožnila zkoušet systémy směrového řízení. Cílem nově navržené konstrukce zařízení je začlenit do zkoušené soustavy i reálnou pneumatiku a pružné uložení členů nápravy. Hydraulický obvod zkušebního zařízení směrového řízení vozidla je v současnosti tvořen dvěma dvojčinnými hydromotory s jednostrannou pístní tyčí (průměr 32 mm/22 mm) a dvěma proporcionálními ventily D1FP firmy Parker (průtok 3 dm3.min-1 při tlakovém spádu 3,5 MPa s nulovým překrytím hran) umístěnými na kostce, která obsahuje dále tlakový ventil, odlehčovací ventil a další příslušenství. Proporcionální ventil DFplus má velmi dobré dynamické vlastnosti umožňující frekvenční rozsah 0-400 Hz při?3 dB a 350 Hz s fázovým posunutím ?90°. Zdrojem tlakové kapaliny je zubový hydrogenerátor poháněný jednofázovým elektromotorem.

  • Název v anglickém jazyce

    MODEL OF STEER-BY-WIRE

  • Popis výsledku anglicky

    The Department of Engines and Vehicles at Technical University of Liberec has developed a design of testing equipment for directional control system testing. The objective of the newly designed equipment is to incorporate a wheel with a real tire and a resilient bearing of the axle components. At present, properties of the hydraulic circuit consisting of two double-acting engines with a unilateral piston rod (32 mm/22 mm dia.) and two proportional valves D1FP(Parker) with the rate of flow as high as 3 dm3.min-1 at the pressure gradient of 3.5 MPa, located on a frame which contains a pressure valve, a relief valve and other accessories, are being studied

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IX. Mezinárodní konference Riadenie tekutinových systémov 2009

  • ISBN

    978-80-968150-3-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Katedra technickej mechaniky a častí strojov, FŠT TnU Trenčín a HYDROPNEUTECH s.r.o.

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Oščadnica

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku