FEM optimization of the headrests safety During rear impact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001706" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001706 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
FEM optimization of the headrests safety During rear impact
Popis výsledku v původním jazyce
Testing and parameter optimizing of automotive seat parts (geometry, design, comfort layer, headrest) are very important for safety and comfort (1), (5). Human safety depends mainly on position of the human body in teh car. There are different testing merhodologies . Euro NCAP NHTSA etx. and different testing dummies - Hbrid III,m Biorid etc. HIC factor is main safety criterion computed from head acceleraion druting crash. Main aim of ahis paper is optimization of the headrest by using FE simulations.Initial and boundary conditions in sikulations are the same as in real experiment (WHIPLASH SRA 23km/h- EuroNCAP). Optimization if geadrests are used to get higher human head safety and to decrease HSW sybdrine creation
Název v anglickém jazyce
FEM optimization of the headrests safety During rear impact
Popis výsledku anglicky
Testing and parameter optimizing of automotive seat parts (geometry, design, comfort layer, headrest) are very important for safety and comfort (1), (5). Human safety depends mainly on position of the human body in teh car. There are different testing merhodologies . Euro NCAP NHTSA etx. and different testing dummies - Hbrid III,m Biorid etc. HIC factor is main safety criterion computed from head acceleraion druting crash. Main aim of ahis paper is optimization of the headrest by using FE simulations.Initial and boundary conditions in sikulations are the same as in real experiment (WHIPLASH SRA 23km/h- EuroNCAP). Optimization if geadrests are used to get higher human head safety and to decrease HSW sybdrine creation
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodná vedecká konferencia kateder částí a mechanismů strojů
ISBN
978-80-970294-1-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita Košice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—