Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of the headrests seats according the signal Whiplash.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001707" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001707 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of the headrests seats according the signal Whiplash.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Automotive seats optimization is very important for increasing safety during the crash of the car. Passengers are in a permanent contact with automotive seat. Car seats research shows, that passengers safety depends mainly on position of the body. Alot of neck bone injuries during the rear impact are caused by incorrect position of headrest and head. It is possible to optimize headrest position and mechanical properties like different shapes, stiffness, etc in virtual simulation FEM. Initial and boundary condition are included in real EURONCAP Whiplash test. The criterion for safety prescribes HIC factor. Input material behaviors of used materials are analyzed from real measurement of specimens by using experimentally test equipment. Results fromsimulations are important for car seats producers during seat development. Real crash tests are very expensive and will be only for confirmation of simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of the headrests seats according the signal Whiplash.

  • Popis výsledku anglicky

    The Automotive seats optimization is very important for increasing safety during the crash of the car. Passengers are in a permanent contact with automotive seat. Car seats research shows, that passengers safety depends mainly on position of the body. Alot of neck bone injuries during the rear impact are caused by incorrect position of headrest and head. It is possible to optimize headrest position and mechanical properties like different shapes, stiffness, etc in virtual simulation FEM. Initial and boundary condition are included in real EURONCAP Whiplash test. The criterion for safety prescribes HIC factor. Input material behaviors of used materials are analyzed from real measurement of specimens by using experimentally test equipment. Results fromsimulations are important for car seats producers during seat development. Real crash tests are very expensive and will be only for confirmation of simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 12th International Scientific Conference, Applied mechanics 2010

  • ISBN

    978-80-7372-586-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Jablonec n.Nisou

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku