Optimization of the headrests seats according the signal Whiplash.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001707" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001707 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of the headrests seats according the signal Whiplash.
Popis výsledku v původním jazyce
The Automotive seats optimization is very important for increasing safety during the crash of the car. Passengers are in a permanent contact with automotive seat. Car seats research shows, that passengers safety depends mainly on position of the body. Alot of neck bone injuries during the rear impact are caused by incorrect position of headrest and head. It is possible to optimize headrest position and mechanical properties like different shapes, stiffness, etc in virtual simulation FEM. Initial and boundary condition are included in real EURONCAP Whiplash test. The criterion for safety prescribes HIC factor. Input material behaviors of used materials are analyzed from real measurement of specimens by using experimentally test equipment. Results fromsimulations are important for car seats producers during seat development. Real crash tests are very expensive and will be only for confirmation of simulations.
Název v anglickém jazyce
Optimization of the headrests seats according the signal Whiplash.
Popis výsledku anglicky
The Automotive seats optimization is very important for increasing safety during the crash of the car. Passengers are in a permanent contact with automotive seat. Car seats research shows, that passengers safety depends mainly on position of the body. Alot of neck bone injuries during the rear impact are caused by incorrect position of headrest and head. It is possible to optimize headrest position and mechanical properties like different shapes, stiffness, etc in virtual simulation FEM. Initial and boundary condition are included in real EURONCAP Whiplash test. The criterion for safety prescribes HIC factor. Input material behaviors of used materials are analyzed from real measurement of specimens by using experimentally test equipment. Results fromsimulations are important for car seats producers during seat development. Real crash tests are very expensive and will be only for confirmation of simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 12th International Scientific Conference, Applied mechanics 2010
ISBN
978-80-7372-586-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Jablonec n.Nisou
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—