Dual-fuel system for vegetable oil combustion with adaptations for gravimetric measurement of fuel consumption
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001737" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001737 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dual-fuel system for vegetable oil combustion with adaptations for gravimetric measurement of fuel consumption
Popis výsledku v původním jazyce
Dual-fuel system, comprised of two independent internal combustion engine fueling systems, out of which one is fully heated as to allow combustion of non-esterified vegetable oils, three-way valves to switch between the fuels, a bleed valve to route mixture of fuels during switching to a separate container, constructed in a manner as to allow gravimetric measurement of fuel consumption by the fuel tanks, one of which is heated, resting on a scale, and fuel being taken by a pipe suspended by a stand andimmersed in the fuel, so that vibrations are not transmitted to the fuel tank, and constructed in a way to minimize the mass of air retained in the fueling system.
Název v anglickém jazyce
Dual-fuel system for vegetable oil combustion with adaptations for gravimetric measurement of fuel consumption
Popis výsledku anglicky
Dual-fuel system, comprised of two independent internal combustion engine fueling systems, out of which one is fully heated as to allow combustion of non-esterified vegetable oils, three-way valves to switch between the fuels, a bleed valve to route mixture of fuels during switching to a separate container, constructed in a manner as to allow gravimetric measurement of fuel consumption by the fuel tanks, one of which is heated, resting on a scale, and fuel being taken by a pipe suspended by a stand andimmersed in the fuel, so that vibrations are not transmitted to the fuel tank, and constructed in a way to minimize the mass of air retained in the fueling system.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
ISBe4-dual-fuel
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Různopalivový systém viz. popis v původním jazyce pro motor Cummins ISBe4
Ekonomické parametry
Umožní spalování rostlinných olejů v motoru, umožní měření spotřeby paliva. Ekonomický přínos nebyl vyčíslen.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
46747885
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—