Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling and Optimization of Vehicle Suspension with Magnetorheological Dampers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002505" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Modelovanie a optimalizácia odpruženia vozidla s magnetoreologickými tlmičmi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Príspevok sa zaoberá modelovaním a optimalizáciou rovinného modelu vozidla s magnetoreologickými tlmičmi a porovnáva jeho dynamické charakteristiky s odpovedajúcimi charakteristikami pasívneho odpruženia s neriadenými hydraulickými tlmičmi a s charakteristikami ideálneho semiaktívneho odpruženia. Je použité skyhook riadenie semiaktívnych tlmičov. Ich parametre boli experimentálne zistené. Ako cieľová funkcia sa použila hodnota efektívneho zrýchlenia odpruženej hmoty. Výsledky prezentujú možnosti zrýchlenia komfortu vozidla pri použití magnetoreologických tlmičov v porovnaní s pasívnymi odpruženiami.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling and Optimization of Vehicle Suspension with Magnetorheological Dampers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with modelling and optimization of a half model of vehicle with magnetorheological (MR) dampers and compares its dynamic characteristics with corresponding characteristics of a passive suspension system with hydraulic dampers without control and with charasteristics of an ideal semiactive suspension. Skyhook control of the MR dampers is used. Their parameters were experimentally identified. As objective function the value of the sprung mass effective acceleration (measure of vehicle comfort) was used. The results show possibilities of vehicle comfort improvement using MR dampers in comparison with passive suspensions

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th international conference DYNAMICS OF RIGID AND DEFORMABLE BODIES 2011

  • ISBN

    978-80-7414-376-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    122-129

  • Název nakladatele

    Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku