Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002584" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002584 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/11:00189551
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření
Popis výsledku v původním jazyce
Emise z dopravy a mobilních strojů jsou jedním z hlavních zdrojů znečištění ovzduší, kritické jsou zejména koncentrace velmi jemných částic v městských aglomeracích. Zpřísňující se emisní normy a nové technologie nepřináší očekávané snížení emisí, a v ČRnestačí ani kompenzovat nárůst emisí vlivem narůstající intenzity dopravy a změnám provozních parametrů motorů z nárůstu intenzity dopravy vyplývajících. Nepoměrně velké množství celkových emisí pochází z relativně malého počtu vozidel a relativně krátkých částí celkové doby provozu. Za takových podmínek je hodnocení vlivů různých opatření na reálné emise obtížné, nelze již vycházet z odhadů založených na malém množství orientačních laboratorních měření, ale je třeba měřit emise v reálném prostředí. Měření částic dle celkové váhy se navíc ukazuje jako nedostačující pro stanovení zdravotního rizika, a bude jej nutno doplnit dalšími metodami. Mobilní aparatury pro měření emisí umístěné na palubě měřeného vozidla, průjezdní měřiče emisí,
Název v anglickém jazyce
Current trends in and factors affecting internal combustion engine emissions during real-world operation, measurement methods
Popis výsledku anglicky
Emissions from internal combustion engines are one of the largest sources of air pollution, resulting in widespread and significant damage to human health. To reduce these emissions, notably in the light of rapidly increasing usage of motor vehicles in urban areas, modern engines are being increasingly equipped with sophisticated electronic controls and exhaust aftertreatment devices. While new vehicles tested in the laboratory typically show low emissions levels, this is not necessarily the case in everyday traffic. Gradual deterioration of components, mechanical and electrical malfunctions, highly transient operation, operation outside of the regime of the official test procedures, and other factors result in real-world emissions being higher than inthe laboratory. Emissions in everyday operation can be measured by portable monitoring systems mounted inside the tested vehicle, while the vehicle is operated on the road or, in case of non-road and off-road equipment, in its normal env
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ochrana ovzduší
ISSN
1211-0337
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
4-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—