Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002584" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002584 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/11:00189551

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Současné trendy ve výfukových emisích z pístových spalovacích motorů, vliv provozních podmínek a dalších faktorů na emise, metody měření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emise z dopravy a mobilních strojů jsou jedním z hlavních zdrojů znečištění ovzduší, kritické jsou zejména koncentrace velmi jemných částic v městských aglomeracích. Zpřísňující se emisní normy a nové technologie nepřináší očekávané snížení emisí, a v ČRnestačí ani kompenzovat nárůst emisí vlivem narůstající intenzity dopravy a změnám provozních parametrů motorů z nárůstu intenzity dopravy vyplývajících. Nepoměrně velké množství celkových emisí pochází z relativně malého počtu vozidel a relativně krátkých částí celkové doby provozu. Za takových podmínek je hodnocení vlivů různých opatření na reálné emise obtížné, nelze již vycházet z odhadů založených na malém množství orientačních laboratorních měření, ale je třeba měřit emise v reálném prostředí. Měření částic dle celkové váhy se navíc ukazuje jako nedostačující pro stanovení zdravotního rizika, a bude jej nutno doplnit dalšími metodami. Mobilní aparatury pro měření emisí umístěné na palubě měřeného vozidla, průjezdní měřiče emisí,

  • Název v anglickém jazyce

    Current trends in and factors affecting internal combustion engine emissions during real-world operation, measurement methods

  • Popis výsledku anglicky

    Emissions from internal combustion engines are one of the largest sources of air pollution, resulting in widespread and significant damage to human health. To reduce these emissions, notably in the light of rapidly increasing usage of motor vehicles in urban areas, modern engines are being increasingly equipped with sophisticated electronic controls and exhaust aftertreatment devices. While new vehicles tested in the laboratory typically show low emissions levels, this is not necessarily the case in everyday traffic. Gradual deterioration of components, mechanical and electrical malfunctions, highly transient operation, operation outside of the regime of the official test procedures, and other factors result in real-world emissions being higher than inthe laboratory. Emissions in everyday operation can be measured by portable monitoring systems mounted inside the tested vehicle, while the vehicle is operated on the road or, in case of non-road and off-road equipment, in its normal env

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ochrana ovzduší

  • ISSN

    1211-0337

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    4-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus