Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ON-ROAD PARTICULATE MATTER EMISSIONS FROM HOMOGENEOUS CHARGE SPARK IGNITION ENGINES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002595" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ON-ROAD PARTICULATE MATTER EMISSIONS FROM HOMOGENEOUS CHARGE SPARK IGNITION ENGINES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Particle emissions have been historically regulated only for compression ignition engines. For homogeneous charge spark-ignition automobile engines, they were viewed as relatively low, and were not considered a problem. In this study, the emissions of two gasoline powered automobiles were examined during on-road operation. A Škoda Favorit with a carbureted engine with no electronic controls and no catalytic converter, and a Škoda Fabia with a multi-point injection and a three-way catalytic converter were equipped with a portable, on-board emissions monitoring system, and driven on the road, both in regular traffic and on a test track. The particulate emissions have increased sharply with enrichment during high-power and transient operation, but remained, for both vehicles, relatively low, on the order of miligrams of particulate matter per km driven.

  • Název v anglickém jazyce

    ON-ROAD PARTICULATE MATTER EMISSIONS FROM HOMOGENEOUS CHARGE SPARK IGNITION ENGINES

  • Popis výsledku anglicky

    Particle emissions have been historically regulated only for compression ignition engines. For homogeneous charge spark-ignition automobile engines, they were viewed as relatively low, and were not considered a problem. In this study, the emissions of two gasoline powered automobiles were examined during on-road operation. A Škoda Favorit with a carbureted engine with no electronic controls and no catalytic converter, and a Škoda Fabia with a multi-point injection and a three-way catalytic converter were equipped with a portable, on-board emissions monitoring system, and driven on the road, both in regular traffic and on a test track. The particulate emissions have increased sharply with enrichment during high-power and transient operation, but remained, for both vehicles, relatively low, on the order of miligrams of particulate matter per km driven.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technológ

  • ISSN

    1337-8996

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus