On-road Particulate Matter Emissions from Homogeneous Charge Spark Ignition Engines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189552" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189552 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On-road Particulate Matter Emissions from Homogeneous Charge Spark Ignition Engines
Popis výsledku v původním jazyce
Particle emissions have been historically regulated only for compression ignition engines. For homogeneous charge spark-ignition automobile engines, they were viewed as relatively low, and were not considered a problem. In this study, theemissions of twogasoline powered automobiles were examined during on-road operation. A Škoda Favorit with a carbureted engine with no electronic controls and no catalytic converter, and a Škoda Fabia with a multi-point injection and a three-way catalytic converter wereequipped with a portable, on-board emissions monitoring system, and driven on the road, both in regular traffic and on a test track. The particulate emissions have increased sharply with enrichment during high-power and transient operation, but remained, for both vehicles, relatively low, on the order of miligrams of particulate matter per km driven.
Název v anglickém jazyce
On-road Particulate Matter Emissions from Homogeneous Charge Spark Ignition Engines
Popis výsledku anglicky
Particle emissions have been historically regulated only for compression ignition engines. For homogeneous charge spark-ignition automobile engines, they were viewed as relatively low, and were not considered a problem. In this study, theemissions of twogasoline powered automobiles were examined during on-road operation. A Škoda Favorit with a carbureted engine with no electronic controls and no catalytic converter, and a Škoda Fabia with a multi-point injection and a three-way catalytic converter wereequipped with a portable, on-board emissions monitoring system, and driven on the road, both in regular traffic and on a test track. The particulate emissions have increased sharply with enrichment during high-power and transient operation, but remained, for both vehicles, relatively low, on the order of miligrams of particulate matter per km driven.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2011
ISBN
—
ISSN
1337-8996
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
10-20
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žilině
Místo vydání
Žilina, Univerzitná 1
Místo konání akce
Zilina
Datum konání akce
8. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—