Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On-road Particulate Matter Emissions from Homogeneous Charge Spark Ignition Engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189552" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189552 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On-road Particulate Matter Emissions from Homogeneous Charge Spark Ignition Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Particle emissions have been historically regulated only for compression ignition engines. For homogeneous charge spark-ignition automobile engines, they were viewed as relatively low, and were not considered a problem. In this study, theemissions of twogasoline powered automobiles were examined during on-road operation. A Škoda Favorit with a carbureted engine with no electronic controls and no catalytic converter, and a Škoda Fabia with a multi-point injection and a three-way catalytic converter wereequipped with a portable, on-board emissions monitoring system, and driven on the road, both in regular traffic and on a test track. The particulate emissions have increased sharply with enrichment during high-power and transient operation, but remained, for both vehicles, relatively low, on the order of miligrams of particulate matter per km driven.

  • Název v anglickém jazyce

    On-road Particulate Matter Emissions from Homogeneous Charge Spark Ignition Engines

  • Popis výsledku anglicky

    Particle emissions have been historically regulated only for compression ignition engines. For homogeneous charge spark-ignition automobile engines, they were viewed as relatively low, and were not considered a problem. In this study, theemissions of twogasoline powered automobiles were examined during on-road operation. A Škoda Favorit with a carbureted engine with no electronic controls and no catalytic converter, and a Škoda Fabia with a multi-point injection and a three-way catalytic converter wereequipped with a portable, on-board emissions monitoring system, and driven on the road, both in regular traffic and on a test track. The particulate emissions have increased sharply with enrichment during high-power and transient operation, but remained, for both vehicles, relatively low, on the order of miligrams of particulate matter per km driven.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2011

  • ISBN

  • ISSN

    1337-8996

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    10-20

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita v Žilině

  • Místo vydání

    Žilina, Univerzitná 1

  • Místo konání akce

    Zilina

  • Datum konání akce

    8. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku