Heat transer effects on vibration isolation differential pneumatic system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002933" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Heat transer effects on vibration isolation differential pneumatic system
Popis výsledku v původním jazyce
The paper shows effect of heat transfer on the behaviour of vibration isolation differentical pneumatic system constructed as a mechanical system consisting of two pneumatic springs in differential configuration and connected with a throttle valve. Thissystem can be used for driver seats, ambulance couchettes, etc., and gives a possibility of tuning of whole dynamic system according to the exciting frequency. By higher displacement amplitudes the air damping comes up and its value depends mainly on thevalue of throttle valve cross-section. This value also has an effect on the natural frequency of the system. Furthermore, the heat appears by changes of the state of compressed air in both pneumatic springs. In general case the processes are not reversible and the heat is transmitted into surroundings. Dynamic properties of the system are influenced by a coefficient of heat trasfer.
Název v anglickém jazyce
Heat transer effects on vibration isolation differential pneumatic system
Popis výsledku anglicky
The paper shows effect of heat transfer on the behaviour of vibration isolation differentical pneumatic system constructed as a mechanical system consisting of two pneumatic springs in differential configuration and connected with a throttle valve. Thissystem can be used for driver seats, ambulance couchettes, etc., and gives a possibility of tuning of whole dynamic system according to the exciting frequency. By higher displacement amplitudes the air damping comes up and its value depends mainly on thevalue of throttle valve cross-section. This value also has an effect on the natural frequency of the system. Furthermore, the heat appears by changes of the state of compressed air in both pneumatic springs. In general case the processes are not reversible and the heat is transmitted into surroundings. Dynamic properties of the system are influenced by a coefficient of heat trasfer.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions of the Universities of Košice
ISSN
1335-2334
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
3/2012
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
109-114
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—