Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Heat transer effects on vibration isolation differential pneumatic system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002933" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Heat transer effects on vibration isolation differential pneumatic system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper shows effect of heat transfer on the behaviour of vibration isolation differentical pneumatic system constructed as a mechanical system consisting of two pneumatic springs in differential configuration and connected with a throttle valve. Thissystem can be used for driver seats, ambulance couchettes, etc., and gives a possibility of tuning of whole dynamic system according to the exciting frequency. By higher displacement amplitudes the air damping comes up and its value depends mainly on thevalue of throttle valve cross-section. This value also has an effect on the natural frequency of the system. Furthermore, the heat appears by changes of the state of compressed air in both pneumatic springs. In general case the processes are not reversible and the heat is transmitted into surroundings. Dynamic properties of the system are influenced by a coefficient of heat trasfer.

  • Název v anglickém jazyce

    Heat transer effects on vibration isolation differential pneumatic system

  • Popis výsledku anglicky

    The paper shows effect of heat transfer on the behaviour of vibration isolation differentical pneumatic system constructed as a mechanical system consisting of two pneumatic springs in differential configuration and connected with a throttle valve. Thissystem can be used for driver seats, ambulance couchettes, etc., and gives a possibility of tuning of whole dynamic system according to the exciting frequency. By higher displacement amplitudes the air damping comes up and its value depends mainly on thevalue of throttle valve cross-section. This value also has an effect on the natural frequency of the system. Furthermore, the heat appears by changes of the state of compressed air in both pneumatic springs. In general case the processes are not reversible and the heat is transmitted into surroundings. Dynamic properties of the system are influenced by a coefficient of heat trasfer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions of the Universities of Košice

  • ISSN

    1335-2334

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2012

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    109-114

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus