Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing of high pressure injectors at the testing station

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005902" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005902 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24210/14:#0006608

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing of high pressure injectors at the testing station

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article desribes behaviour of gas injectors by testing at the testbed. During testing the highest importance was given to internal injector leakege in close state. Injector leakege is a very important parametre, which can considerably influence notonly burning parametres, but also operatiopn safety. In case of high internal leakege fuel may be cummulated in the engine and some uncotrolled explosion may follow. By suitable construction change it is possible to reach almost zero leakage, but it is necessary to know the injector behaviour not only in state of rest, but also in processing open state. The tested with its construction enables us to follow both of these states.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing of high pressure injectors at the testing station

  • Popis výsledku anglicky

    This article desribes behaviour of gas injectors by testing at the testbed. During testing the highest importance was given to internal injector leakege in close state. Injector leakege is a very important parametre, which can considerably influence notonly burning parametres, but also operatiopn safety. In case of high internal leakege fuel may be cummulated in the engine and some uncotrolled explosion may follow. By suitable construction change it is possible to reach almost zero leakage, but it is necessary to know the injector behaviour not only in state of rest, but also in processing open state. The tested with its construction enables us to follow both of these states.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    8th International Doctoral Seminar

  • ISBN

    978-953-6071-40-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    332-336

  • Název nakladatele

    Faculty of Organization an Informatics, University of Zagred, Croatia

  • Místo vydání

    Zagred, Croatia

  • Místo konání akce

    Dubrovnik

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku