Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real-World On-Road Exhaust Emissions from an Ordinary Gasoline Car Operated on E85 and on Butanol-Gasoline Blend

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005914" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-24-0102" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2013-24-0102</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-24-0102" target="_blank" >10.4271/2013-24-0102</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real-World On-Road Exhaust Emissions from an Ordinary Gasoline Car Operated on E85 and on Butanol-Gasoline Blend

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bioethanol, produced from renewable sources, is promoted as a fuel in higher concentrations in newer flexible fuel engines, and in lower concentrations in the general fleet. Introduction of a blend of 85% ethanol with gasoline (E85) at a competitive price in the Czech Republic has, however, spontaneously resulted in this fuel being used in &#8220;ordinary&#8221; engines not adapted for this fuel. This study investigates the operation of a typical gasoline car with fuel injection and three-way catalyst on gasoline, E85, and additionally on a blend of 85% n-butanol with gasoline, as butanol features better material compatibility than ethanol. The car was equipped with a portable, on-board emissions monitoring system and driven along a route comprising city and rural roads, including hills. Multiple runs were made on each fuel to verify test-to-test repeatability. The engine control unit has remarkably well adapted itself, over tens of km of driving, to both E85 and n-butanol by increasin

  • Název v anglickém jazyce

    Real-World On-Road Exhaust Emissions from an Ordinary Gasoline Car Operated on E85 and on Butanol-Gasoline Blend

  • Popis výsledku anglicky

    Bioethanol, produced from renewable sources, is promoted as a fuel in higher concentrations in newer flexible fuel engines, and in lower concentrations in the general fleet. Introduction of a blend of 85% ethanol with gasoline (E85) at a competitive price in the Czech Republic has, however, spontaneously resulted in this fuel being used in &#8220;ordinary&#8221; engines not adapted for this fuel. This study investigates the operation of a typical gasoline car with fuel injection and three-way catalyst on gasoline, E85, and additionally on a blend of 85% n-butanol with gasoline, as butanol features better material compatibility than ethanol. The car was equipped with a portable, on-board emissions monitoring system and driven along a route comprising city and rural roads, including hills. Multiple runs were made on each fuel to verify test-to-test repeatability. The engine control unit has remarkably well adapted itself, over tens of km of driving, to both E85 and n-butanol by increasin

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SAE Technical Paper Series

  • ISSN

    0148-7191

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24-0102

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus