Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of Alcohol Blending on Real Driving Emissions of Particulate Matter from Ordinary Gasoline Automobile Engines: a Comparison of Ethanol, N-butanol And Isobutanol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002612" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002612 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18668/PN2015.204" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18668/PN2015.204</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18668/PN2015.204" target="_blank" >10.18668/PN2015.204</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of Alcohol Blending on Real Driving Emissions of Particulate Matter from Ordinary Gasoline Automobile Engines: a Comparison of Ethanol, N-butanol And Isobutanol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper summarizes the recent and ongoing work on real driving emissions of several automobiles with ordinary, non-flexible-fuel spark ignition engines, powered by alcohol-gasoline blends with higher concentrations of ethanol, n-butanol and isobutanol. On a Ford Focus automobile with a direct injection EcoBoost engine, powered by gasoline and its blends with 15% ethanol, 25% n-butanol and 25% isobutanol, particle size distribution were measured with an on-board fast mobility particle sizer along a 55km route. Particle emissions were moderately reduced by ethanol and considerably by both butanol blends. On a Škoda Fabia and Škoda Felicia cars with indirect injection engines, powered by blends with higher concentrations of ethanol, n-butanol and isobutanol, particle emissions measured by a miniature on-board system were examined over a 13 km route. Blends of 30% and 50% of butanol had no or slightly positive effect on particle emissions. Blends of 70% ethanol and 85% n-butanol and 85

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of Alcohol Blending on Real Driving Emissions of Particulate Matter from Ordinary Gasoline Automobile Engines: a Comparison of Ethanol, N-butanol And Isobutanol

  • Popis výsledku anglicky

    This paper summarizes the recent and ongoing work on real driving emissions of several automobiles with ordinary, non-flexible-fuel spark ignition engines, powered by alcohol-gasoline blends with higher concentrations of ethanol, n-butanol and isobutanol. On a Ford Focus automobile with a direct injection EcoBoost engine, powered by gasoline and its blends with 15% ethanol, 25% n-butanol and 25% isobutanol, particle size distribution were measured with an on-board fast mobility particle sizer along a 55km route. Particle emissions were moderately reduced by ethanol and considerably by both butanol blends. On a Škoda Fabia and Škoda Felicia cars with indirect injection engines, powered by blends with higher concentrations of ethanol, n-butanol and isobutanol, particle emissions measured by a miniature on-board system were examined over a 13 km route. Blends of 30% and 50% of butanol had no or slightly positive effect on particle emissions. Blends of 70% ethanol and 85% n-butanol and 85

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Biotreth 2015

  • ISBN

  • ISSN

    2353-2718

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    140-147

  • Název nakladatele

    Instytut Nafty i Gazu - Panstwowy Instytut Badawczy

  • Místo vydání

    Krakow, Polsko

  • Místo konání akce

    Krakow, Polsko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku