Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real Driving Emissions of Two Older Ordinary Cars Operated on High-Concentration Blends of N-Butanol and ISO-Butanol with Gasoline

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00235283" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00235283 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24210/15:00002578

  • Výsledek na webu

    <a href="http://papers.sae.org/2015-24-2488/" target="_blank" >http://papers.sae.org/2015-24-2488/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2015-24-2488" target="_blank" >10.4271/2015-24-2488</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real Driving Emissions of Two Older Ordinary Cars Operated on High-Concentration Blends of N-Butanol and ISO-Butanol with Gasoline

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A Škoda Felicia car with a throttle body injection and a Škoda Fabia car with a multi-point port injection have been run on gasoline and its mixtures with up to 85% volume of ethanol, of n-butanol, and of isobutanol (2-methyl-1-propanol). An auxiliary control unit has been used with higher alcohol content. On each fuel, each car was driven 5-6 times along a local test route. The emissions of gaseous pollutants and other parameters were measured by a portable on-board emissions monitoring system. The results suggest that the engine control units of both cars prolonged the fuel injection pulse width allowing the engines to operate on all tested mixtures. On the throttle body injected engine, oscillations of air to fuel ratio to both rich and lean mixturecompositions were observed for all alcohol containing mixtures, especially for mixtures with high butanol share. This resulted to significant increase of nitrogen oxides emissions with a lack of significant decrease of carbon monoxide. O

  • Název v anglickém jazyce

    Real Driving Emissions of Two Older Ordinary Cars Operated on High-Concentration Blends of N-Butanol and ISO-Butanol with Gasoline

  • Popis výsledku anglicky

    A Škoda Felicia car with a throttle body injection and a Škoda Fabia car with a multi-point port injection have been run on gasoline and its mixtures with up to 85% volume of ethanol, of n-butanol, and of isobutanol (2-methyl-1-propanol). An auxiliary control unit has been used with higher alcohol content. On each fuel, each car was driven 5-6 times along a local test route. The emissions of gaseous pollutants and other parameters were measured by a portable on-board emissions monitoring system. The results suggest that the engine control units of both cars prolonged the fuel injection pulse width allowing the engines to operate on all tested mixtures. On the throttle body injected engine, oscillations of air to fuel ratio to both rich and lean mixturecompositions were observed for all alcohol containing mixtures, especially for mixtures with high butanol share. This resulted to significant increase of nitrogen oxides emissions with a lack of significant decrease of carbon monoxide. O

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-01438S" target="_blank" >GA13-01438S: Mechanismy toxicity pevných emisí z biopaliv</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SAE Technical Paper Series

  • ISSN

    0148-7191

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    49

  • Strana od-do

    1-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84959366056