Portable proportional exhaust sampling system for particulate matter emissions measurement: first experiences.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005917" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005917 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Portable proportional exhaust sampling system for particulate matter emissions measurement: first experiences.
Popis výsledku v původním jazyce
The measurement of internal combustion engine exhaust emissions of particulate matter (PM), the most harmful component in the exhaust to human health and one of the most pressing urban air quality problems, is challenging without a full-flow dilution tunnel, during transient tests and at decreasing PM levels. To allow for such measurements on the road and in lesser equipped laboratories, a portable exhaust sampling system has been developed. The system uses a pair of mass flow controllers, one of whichmeters filtered air into a miniature partial-flow dilution tunnel, and the other one regulates the flow of diluted exhaust through a filter on which PM is sampled. The first experiences with this system during transient engine tests are described, with the focus on system dynamic response and comparison against reference gravimetric system.
Název v anglickém jazyce
Portable proportional exhaust sampling system for particulate matter emissions measurement: first experiences.
Popis výsledku anglicky
The measurement of internal combustion engine exhaust emissions of particulate matter (PM), the most harmful component in the exhaust to human health and one of the most pressing urban air quality problems, is challenging without a full-flow dilution tunnel, during transient tests and at decreasing PM levels. To allow for such measurements on the road and in lesser equipped laboratories, a portable exhaust sampling system has been developed. The system uses a pair of mass flow controllers, one of whichmeters filtered air into a miniature partial-flow dilution tunnel, and the other one regulates the flow of diluted exhaust through a filter on which PM is sampled. The first experiences with this system during transient engine tests are described, with the focus on system dynamic response and comparison against reference gravimetric system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XLIV. INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE OF THE CZECH AND SLOVAK UNIVERSITY DEPARTMENTS AND INSTITUTIONS DEALING WITH THE RESEARCH OF INTERNAL COMBUSTION ENGINES
ISBN
978-80-7375-801-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
158-165
Název nakladatele
Mendelova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—