Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of a Low-Cost Portable Proportional Exhaust Sampling System for Gravimetric Particulate Matter Emissions Measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005915" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005915 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/13:00213547

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2013-0009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2013-0009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2013-0009" target="_blank" >10.2478/mecdc-2013-0009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of a Low-Cost Portable Proportional Exhaust Sampling System for Gravimetric Particulate Matter Emissions Measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Particulate matter (PM) is considered to be the most harmful component of internal combustion engine exhaust to human health. At decreasing levels of total PM mass, its measurement is challenging, requiring either a full-flow dilution tunnel or a fast-response, variable dilution ratio sampler. To allow for such measurements on the road and in lesser equipped laboratories, a low-cost proportional sampling system has been developed. The system uses a pair of mass flow controllers, one of which meters filtered air into a heated miniature partial-flow dilution tunnel, and the other one regulates the flow of diluted exhaust through a filter on which PM is sampled. Results obtained with this system during transient tests fall, after corrections for measurement bias, within a factor of two of measurement obtained with a full-flow dilution tunnel.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of a Low-Cost Portable Proportional Exhaust Sampling System for Gravimetric Particulate Matter Emissions Measurement

  • Popis výsledku anglicky

    Particulate matter (PM) is considered to be the most harmful component of internal combustion engine exhaust to human health. At decreasing levels of total PM mass, its measurement is challenging, requiring either a full-flow dilution tunnel or a fast-response, variable dilution ratio sampler. To allow for such measurements on the road and in lesser equipped laboratories, a low-cost proportional sampling system has been developed. The system uses a pair of mass flow controllers, one of which meters filtered air into a heated miniature partial-flow dilution tunnel, and the other one regulates the flow of diluted exhaust through a filter on which PM is sampled. Results obtained with this system during transient tests fall, after corrections for measurement bias, within a factor of two of measurement obtained with a full-flow dilution tunnel.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    22-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus