Particulate Matter Measurement with an Improvised full-flow Dilution Tunnel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189554" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Particulate Matter Measurement with an Improvised full-flow Dilution Tunnel
Popis výsledku v původním jazyce
The gravimetric measurement of particulate matter emissions typically requires either a full-flow dilution tunnel with a Constant Volume Sampler, or a partial flow dilution tunnel with rather sophisticated controls. In many Czech laboratories, such setupis not available due to space, power and cost reasons. As an alternative, a low-cost sampler utilizing the laboratory main exhaust duct as an improvised full-flow dilution tunnel was considered, from which a sample was drawn through a single 47 mm filter, with the flow controlled by a low-cost rotameter. While such measurement might not be suitable for modern engines achieving emission levels of units mg/kWh, with much of this mass being volatile, a reasonable correlation has been observed for older engines emitting on the order of 0,1 g/kWh.
Název v anglickém jazyce
Particulate Matter Measurement with an Improvised full-flow Dilution Tunnel
Popis výsledku anglicky
The gravimetric measurement of particulate matter emissions typically requires either a full-flow dilution tunnel with a Constant Volume Sampler, or a partial flow dilution tunnel with rather sophisticated controls. In many Czech laboratories, such setupis not available due to space, power and cost reasons. As an alternative, a low-cost sampler utilizing the laboratory main exhaust duct as an improvised full-flow dilution tunnel was considered, from which a sample was drawn through a single 47 mm filter, with the flow controlled by a low-cost rotameter. While such measurement might not be suitable for modern engines achieving emission levels of units mg/kWh, with much of this mass being volatile, a reasonable correlation has been observed for older engines emitting on the order of 0,1 g/kWh.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2011
ISBN
—
ISSN
1337-8996
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
30-40
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žilině
Místo vydání
Žilina, Univerzitná 1
Místo konání akce
Zilina
Datum konání akce
8. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—