PARTICULATE MATTER MEASUREMENT WITH AN IMPROVISED FULL-FLOW DILUTION TUNNEL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002594" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002594 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PARTICULATE MATTER MEASUREMENT WITH AN IMPROVISED FULL-FLOW DILUTION TUNNEL
Popis výsledku v původním jazyce
The gravimetric measurement of particulate matter emissions typically requires either a full-flow dilution tunnel with a Constant Volume Sampler, or a partial flow dilution tunnel with rather sophisticated controls. In many Czech laboratories, such setupis not available due to space, power and cost reasons. As an alternative, a low-cost sampler utilizing the laboratory main exhaust duct as an improvised full-flow dilution tunnel was considered, from which a sample was drawn through a single 47 mm filter, with the flow controlled by a low-cost rotameter. While such measurement might not be suitable for modern engines achieving emission levels of units mg/kWh, with much of this mass being volatile, a reasonable correlation has been observed for older engines emitting on the order of 0,1 g/kWh.
Název v anglickém jazyce
PARTICULATE MATTER MEASUREMENT WITH AN IMPROVISED FULL-FLOW DILUTION TUNNEL
Popis výsledku anglicky
The gravimetric measurement of particulate matter emissions typically requires either a full-flow dilution tunnel with a Constant Volume Sampler, or a partial flow dilution tunnel with rather sophisticated controls. In many Czech laboratories, such setupis not available due to space, power and cost reasons. As an alternative, a low-cost sampler utilizing the laboratory main exhaust duct as an improvised full-flow dilution tunnel was considered, from which a sample was drawn through a single 47 mm filter, with the flow controlled by a low-cost rotameter. While such measurement might not be suitable for modern engines achieving emission levels of units mg/kWh, with much of this mass being volatile, a reasonable correlation has been observed for older engines emitting on the order of 0,1 g/kWh.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technológ
ISSN
1337-8996
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—