Design frame for car eTUL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A%230006586" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:#0006586 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-05203-8_31" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-05203-8_31</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05203-8_31" target="_blank" >10.1007/978-3-319-05203-8_31</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design frame for car eTUL
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the design frame electric car eTUL. The vehicle is designed for two people sitting in a row. Presented frame construction is designed as a weldment of profiles. In its proposal was based on the proposed design of the study. Design of the frame run parallel with the verification of its properties in the finite element method and the results of this analysis were optimized. The frame was gradually analyzed at loads simulating the following conditions: static mode of the vehicle, vehicle acceleration, deceleration of the vehicle cornering, dynamic mode. The main objective was to provide sufficient stiffness at low vehicle weight. It was also determined torsional stiffness, which is an important parameter in the design of vehicle bodies.
Název v anglickém jazyce
Design frame for car eTUL
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the design frame electric car eTUL. The vehicle is designed for two people sitting in a row. Presented frame construction is designed as a weldment of profiles. In its proposal was based on the proposed design of the study. Design of the frame run parallel with the verification of its properties in the finite element method and the results of this analysis were optimized. The frame was gradually analyzed at loads simulating the following conditions: static mode of the vehicle, vehicle acceleration, deceleration of the vehicle cornering, dynamic mode. The main objective was to provide sufficient stiffness at low vehicle weight. It was also determined torsional stiffness, which is an important parameter in the design of vehicle bodies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modern Methods of Construction Design - Proceedings of ICMD 2013
ISBN
978-3-319-05202-1
ISSN
2195-4356
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
219-223
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Hejnice
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—