Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25823" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25823 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Ramik-Ram_formuloveho_vozu_s_nizkym_vykonem.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Ramik-Ram_formuloveho_vozu_s_nizkym_vykonem.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem
Popis výsledku v původním jazyce
Rám vozidla plní funkci základní nosné části. Zachycuje zatížení od kol vozidla. K rámu je připevněn motor, hnací ústrojí a také nápravy. Samotný rám tvoří důležitý prvek pasivní bezpečnosti vozidla. S ohledem na jízdní vlastnosti je třeba rám konstruovat s vysokou torzní tuhostí. V případě nedostatečné torzní tuhosti by při průjezdu zatáčkou byly deformací rámu narušeny navržené klopné tuhosti náprav. Rám formule je svařovanou příhradovou trubkovou konstrukcí, která je určena pro vozidlo formule s nízkým výkonem. Při konstrukci rámu byla zohledněna geometrie zavěšení navržená pro vozidlo formule, torzní tuhost a hmotnost rámu. Jako materiál pro konstrukci rámu byla zvolena uhlíková ocel (vysoká pevnost, dobrá svařitelnost). Dosažená celková tuhost rámu je 917,62 Nm/deg (torzní tuhost vztažená na jednotku délky 1468,19 Nm2/deg).
Název v anglickém jazyce
Formula Car with Low Power Tubular Frame
Popis výsledku anglicky
The vehicle frame serves as a basic supporting part. It absorbs the wheel loads. The engine, the drive train and the axles are attached to the frame. The frame itself is an important part of the vehicle passive safety. It is necessary to design the framewith a high torsional stiffness in consideration of the driving properties. The deformation of the frame will caused the disturbance of the designed suspension roll stiffness in the case of insufficient torsional stiffness by cornering. The formula frame is the welded lattice work tubular frame, which is designed for the formula car with low power. Suspension geometry designed for formula car, torsional stiffness, weight of the frame was taken into account by the frame design. Carbon steel (high strength, good weldability) was chosen as a material for the frame construction. Total reached torsional stiffness is 917,62 Nm/deg (torsional stiffness related to the length unit 1468,19 Nm2/deg).
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Trubkový rám formule
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Rám formulového vozidla je svařovaná příhradová konstrukce z uhlíkové oceli. Rám je navržen pro vozidlo s rozvorem 1400 mm. Hmotnost rámu ? 31 kg. Torzní tuhost rámu vztažená ne jednotku délky - (1468,19 Nm2/deg). Jedná se o jedinečné zařízení, které jevyužíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Náklady na stavbu funkčního vzorku 82000 Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—