ON MODELLING OF SIMULATION MODEL FOR RACING CAR FRAME TORSIONAL STIFFNESS ANALYSIS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F20%3A10245173" target="_blank" >RIV/61989100:27230/20:10245173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S111001682030507X?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S111001682030507X?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.aej.2020.09.042" target="_blank" >10.1016/j.aej.2020.09.042</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ON MODELLING OF SIMULATION MODEL FOR RACING CAR FRAME TORSIONAL STIFFNESS ANALYSIS
Popis výsledku v původním jazyce
This paper concerns the modelling of the simulation structure for the torsional stiffness evaluation of a Formula SAE vehicle frame and presents some insights into the modelling of the problem using a beam-like model together with geometrical simplifications. The insights consist of presenting utilized simplifications and assessing their influence on torsional stiffness. The simulation model, consisting of the vehicle frame, suspension and testing fixture of complex shapes, requires certain simplifications to achieve a sustainable modelling and computational time while getting reasonable results.
Název v anglickém jazyce
ON MODELLING OF SIMULATION MODEL FOR RACING CAR FRAME TORSIONAL STIFFNESS ANALYSIS
Popis výsledku anglicky
This paper concerns the modelling of the simulation structure for the torsional stiffness evaluation of a Formula SAE vehicle frame and presents some insights into the modelling of the problem using a beam-like model together with geometrical simplifications. The insights consist of presenting utilized simplifications and assessing their influence on torsional stiffness. The simulation model, consisting of the vehicle frame, suspension and testing fixture of complex shapes, requires certain simplifications to achieve a sustainable modelling and computational time while getting reasonable results.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20300 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008407" target="_blank" >EF17_049/0008407: Inovativní a aditivní technologie výroby - nová technologická řešení 3D tisku kovů a kompozitních materiálů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Alexandria Engineering Journal
ISSN
1110-0168
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
59
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
5123-5133
Kód UT WoS článku
000605057200020
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85092251096