Stand for Measuring Temperatures of the Main Gears of Automobile Differential
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A%230006594" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:#0006594 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-05203-8_20" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-05203-8_20</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05203-8_20" target="_blank" >10.1007/978-3-319-05203-8_20</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stand for Measuring Temperatures of the Main Gears of Automobile Differential
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the design of a universal stand for measuring of the temperature of the main gear of automobile differential and other operation parameters of light automobile gearboxes. The stand is designed for loading of gearboxes in almost realoperating conditions. The stand can be used for measurements of main operating parameters of a gearbox but the temperature and thermal parameters of gearbox parts are most important. Emphasis is placed on the measurement of temperature near surfaces ofgear teeth. During the measurements on this stand, it is possible to have realistic operating conditions as during real performance of automobile gearbox: the main operation parameters are real mounting of gearbox (real mounting rigidity) and real driveby combustion engine (irregularity of rotation). The goal of this paper is a short conceptual study of an easy stand for measuring temperatures of gears and other operation parameters of automobile gearbox operating in almost realistic co
Název v anglickém jazyce
Stand for Measuring Temperatures of the Main Gears of Automobile Differential
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the design of a universal stand for measuring of the temperature of the main gear of automobile differential and other operation parameters of light automobile gearboxes. The stand is designed for loading of gearboxes in almost realoperating conditions. The stand can be used for measurements of main operating parameters of a gearbox but the temperature and thermal parameters of gearbox parts are most important. Emphasis is placed on the measurement of temperature near surfaces ofgear teeth. During the measurements on this stand, it is possible to have realistic operating conditions as during real performance of automobile gearbox: the main operation parameters are real mounting of gearbox (real mounting rigidity) and real driveby combustion engine (irregularity of rotation). The goal of this paper is a short conceptual study of an easy stand for measuring temperatures of gears and other operation parameters of automobile gearbox operating in almost realistic co
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modern Methods of Construction Design - Proceedings of ICMD 2013
ISBN
978-3-319-05202-1
ISSN
2195-4356
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
139-144
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Hejnice
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—