Control system of the seat with variable stiffness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A00003367" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:00003367 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018277" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018277</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018277" target="_blank" >10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018277</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control system of the seat with variable stiffness
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the control system of pneumatic actuator in the seat with variable stiffness. The pressure in the element is measured by the pressure sensor. Input and output flow of air is controlled by two proportional valves and two discontinuous valves. Next it is operated accessories - compressor with pressure control in the attached reservoir. All components are implemented in the seat of the car. The control algorithm is designed in LabVIEW with a measuring card. It is planned to replace itby a microcontroller. Set the desired pressure is carried out in several modes. The simplest is a manual control using buttons. Next it is solved absolute or relative change of pressure. Another possibility is to regulate either at constant pressure orconstant volume of air within element. We are currently working on semi-Active control based on an online analysis of the frequency of the excitation signal.
Název v anglickém jazyce
Control system of the seat with variable stiffness
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the control system of pneumatic actuator in the seat with variable stiffness. The pressure in the element is measured by the pressure sensor. Input and output flow of air is controlled by two proportional valves and two discontinuous valves. Next it is operated accessories - compressor with pressure control in the attached reservoir. All components are implemented in the seat of the car. The control algorithm is designed in LabVIEW with a measuring card. It is planned to replace itby a microcontroller. Set the desired pressure is carried out in several modes. The simplest is a manual control using buttons. Next it is solved absolute or relative change of pressure. Another possibility is to regulate either at constant pressure orconstant volume of air within element. We are currently working on semi-Active control based on an online analysis of the frequency of the excitation signal.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F09%2F1481" target="_blank" >GA101/09/1481: Gyroskopická stabilizace vibroizolačního systému</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 16th International Conference on Mechatronics, Mechatronika 2014
ISBN
9788021448162
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
314-317
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—