The Concept of a Highly Efficient Powertrain for an Electric Vehicle with Respect to Vehicle Driving Dynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002804" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002804 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24220/15:#0003497
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDPE.2015.7325332" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EDPE.2015.7325332</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDPE.2015.7325332" target="_blank" >10.1109/EDPE.2015.7325332</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Concept of a Highly Efficient Powertrain for an Electric Vehicle with Respect to Vehicle Driving Dynamics
Popis výsledku v původním jazyce
This article discusses the characteristics of several concepts of powertrains suitable for use in purely electric vehicles. Attention is paid to how the given system affects the driving dynamics of the vehicle and especially the overall drive efficiency based on the defined driving cycle. The introduction presents the specific types of powertrain used in modern massproduced electric vehicles. The following sections describe the properties of selected devices, demonstrated using an example of a high-performance virtual electric motor. The dependence of the available tractive effort, the attainable acceleration and the overall efficacy of the powertrain with one or two motors are depicted graphically.
Název v anglickém jazyce
The Concept of a Highly Efficient Powertrain for an Electric Vehicle with Respect to Vehicle Driving Dynamics
Popis výsledku anglicky
This article discusses the characteristics of several concepts of powertrains suitable for use in purely electric vehicles. Attention is paid to how the given system affects the driving dynamics of the vehicle and especially the overall drive efficiency based on the defined driving cycle. The introduction presents the specific types of powertrain used in modern massproduced electric vehicles. The following sections describe the properties of selected devices, demonstrated using an example of a high-performance virtual electric motor. The dependence of the available tractive effort, the attainable acceleration and the overall efficacy of the powertrain with one or two motors are depicted graphically.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB14SK066" target="_blank" >7AMB14SK066: Multifyzikální výpočty v elektrických pohonech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 International Conference on Electrical Drives and Power Electronics (EDPE)
ISBN
978-146737376-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
422-429
Název nakladatele
Faculty of Electrical Engineering of the Technical University of Košice
Místo vydání
Tatranská Lomnica
Místo konání akce
Tatranská Lomnica
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—